۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84877368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهبود وضعیت کنکور در استان اردبیل نیازمند توسعه متوازن عدالت آموزشی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از راهکارهای علاج برای ارتقای رتبه کنکور و بهبود وضعیت این حوزه توسعه متوازن و عدالت آموزشی در استان است.

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری روز یکشنبه در جلسه بررسی نتایج امتحانات نهایی پایه دوازده اظهار کرد: سالانه چهار هزار دانش‌آموز مهاجر وارد استان می‌شود و این وضعیت سرانه فضای آموزشی استان را در وضعیت نامناسبی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه باید دست کم ۱۲ مدرسه متوسط در استان اردبیل احداث شود ، دغدغه اصلی آموزش و پرورش در سال‌های آتی را در حوزه فضای آموزشی دانست.

وی خاطر نشان کرد: اگر در حوزه ساخت مدارس جدید در شهرستان اردبیل همت نشود دچار مشکل خواهیم شد.

صفری با تببین اهم کارهای مدیران در مدارس گفت: مدیر موفق و لایق می‌تواند تمامی ارکان مدرسه را فعال کند و با تیزبینی برای پیشرفت اهداف متعالی تعلیم و تربیت کارهای بسیار ارزشمندی انجام دهد.

توحید مجیدی اردبیلی ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل هم در این جلسه خواستار اجرای برنامه‌های خاص و مدون برای ارتقای سطح آموزشی و تربیتی در مدارس شد و از مدیران مدارس خواست برای خروج از وضعیت فعلی و ارتقای نمرات دانش‌آموزان و افزایش درصد قبولی بصورت ویژه و جدی تلاش کنند.

پیش‌تر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نتایج کنکور سراسری استان را هشدار بزرگی برای مسئولان و نگرانی عمیقی برای خانواده‌ها دانست و با تاکید بر اینکه آموزش نباید طبقاتی شود،گفت: دولت و کمیسیون آموزش مجلس باید چاره‌سازی کنند چرا که اولین شرط عدالت، ایجاد فرصت‌های برابر رشد است.

استاندار اردبیل هم در نشستی با اشاره به رتبه ۲۵ استان اردبیل در کنکور و پذیرش ۹.۵ درصدی میزان شرکت‌کنندگان استان در کنکور گفت: نیازمند هدف گذاری سالانه برای بهبود وضعیت قبولی‌ها هستیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها از متخصصان و اساتید استفاده شود.

سیدحامد عاملی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی، برنامه‌ریزی برای بهبود نمرات متوسط نهایی و استانداردسازی آموزش معلمان از جمله اقدامات ضروری برای ارتقای وضعیت آموزشی استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha