۵۷۰ نازل عرضه سوخت استان سمنان استانداردسنجی شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۵۷۰ فقره بازرسی و آزمون نازل های عرضه سوخت مایع با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیمه نخست امسال در استان انجام شد.

روح الله خدام عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: بررسی فنی و آزمون این نازل‌ها با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان انجام می‌شود.

وی افزود: صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع به صورت دوره‌ای به وسیله کارشناسان اعزامی از سوی  اداره ‌کل استاندارد استان سمنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که در زمان آزمون، صحت عملکرد نازل مطابق با استاندارد مربوطه باشد، برچسب آزمون دوره‌ای بر روی آن نازل نصب می شود و در غیر این صورت، چنانچه عملکرد نازلی مطابق با استاندارد مربوطه نباشد، نازل مورد نظر در همان زمان به وسیله کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تعمیر شده و دوباره مورد آزمون قرار می گیرد.

خدام‌عباسی تأکید کرد: مصرف‌کنندگان در زمان دریافت سوخت خودرو دقت داشته باشند که برچسب صحت عملکرد دستگاه نصب شده باشد.

وی یادآور شد:  آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع نظیر بنزین ،گازوئیل و نفت گاز از نظر صحت عملکرد مشمول مقررات استاندارد اجباری است و اداره کل استاندارد  با جدیت آن را اجرا می کند.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان در تولید کالا و خدمات به مردم خط قرمز اداره کل استاندارد استان است و با رهیافت‌های علمی و کارشناسی از نا به سامانی‌ها در ارایه خدمات جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نازل های سوخت مایع بر اساس برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم چهار بار در سال مورد آزمون دوره ای قرار می گیرند.

۷۷ جایگاه عرضه بنزین و نفتگاز و ۴۲ جایگاه عرضه گاز سی ان جی در استان سمنان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha