۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84878670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ هیات مذهبی خراسان شمالی با پای پیاده راهی مشهد مقدس می شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۹۰ هیات مذهبی استان همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در قالب کاروان‌های پیاده راهی مشهد مقدس می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید رفیعی روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی اظهار داشت: در هر کاروان پیاده یک روحانی و مبلغ حضور دارد تا به بیان احکام شرعی دین، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا(ع) بپردازند.

وی افزود: ایستگاه های بین راهی نیز در شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران در طول مسیر پیش بینی شده است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، برخی مساجد بین راهی مسیر حرکتی زائران پیاده نیز به هیات های اعزامی خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اعزام ۲۵۰ مبلغ دینی در سالجاری به روستاهای استان، گفت: این مبلغان اعزامی، جدای از روحانیون مستقر در روستاهای استان هستند که همواره در این مناطق فعالیت های تبلیغی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: پاسخ به شبهات جوانان، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های اصلی مبلغان بوده است.

در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha