۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84880367
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هزار مورد بازرسی از محصولات کشاورزی استان همدان انجام شد

همدان-ایرنا- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴ هزار مورد بازرسی از محصولات کشاورزی و حوزه آرد و نان استان انجام شده است.

به گزارش جمعه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان «حسین فضلی» اظهار داشت: ۱۲ هزار مورد از این بازرسی ها به موضوع آرد و نان و ۱۲ هزار مورد بازرسی نیز در بخش سایر اقلام بخش کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با نصب دستگاه های کارت خوان بازرسی حوزه آرد و نان به صورت هوشمند صورت می گیرد خاطرنشان کرد: یک تیم شامل نماینده جهاد کشاورزی، صنعت معدن، تعزیرات حکومتی، بانک سپه و امور مالیاتی با استقرار در میز خدمت بانک سپه تراکنش های دستگاه های کارت خوان را بررسی می کنند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: در صورتی که  تراکنش های غیر واقعی، غیر معقول و خارج از زمان مقرر انجام شده باشد از طریق پیامک، تماس تلفنی و یا حضوری تا سه مرتبه تذکر داده می شود و در صورت تکرار پرونده تشکیل می‌شود.

فضلی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون هزار و ۸۸۰ مورد تخلف در حوزه کالاهای اساسی و آرد و نان شناسایی و ثبت شده است افزود: ارزش ریالی این تخلفات حدود سه میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بوده که هزار مورد از تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان با ارزش ریالی سه میلیارد تومان است.

صادرات ۴۹ قلم کالای کشاورزی از ابتدای سال تاکنون 

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۹ قلم کالای کشاورزی با وزن حدود ۶۲ هزار تن، ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و ارزش دلاری ۸۲ میلیون دلار از این استان صادر شده است.

فضلی با اشاره به اینکه این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، ایتالیا و اوراسیا صادر می شود گفت: محصولات صادراتی شامل کشمش، سیر، سیب زمینی، فرآورده های دامی و گیاهان دارویی مانند گشنیز و رازیانه بوده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha