شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعة‌المصطفی در مشهد پایان یافت

مشهد-ایرنا- شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعة المصطفی که از ۱۸ بهمن ماه در مشهد در حال برپایی است، روز جمعه با حضور رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در آیین پایانی این جشنواره قرآنی گفت: تمامی صداها و الفاظ قرآن نورانی است. سفارش شده است با خواندن قرآن خانه‌هایتان را نورانی کنید، حقیقت قرآن چیزی نیست که در برگه کاغذ است، حقیقت آن در قلب‌هاست، در قلب کسانی که خداوند متعال به آنها عطا کرده است.

حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه تلاش کنیم قلب ما ظرف قرآن بشود، افزود: اگر در سبک و سیره زندگی ما آموزه‌های قرآنی جاری نباشد و در خانه‌ها قرآن تلاوت نشود، به یک خرابه بدل می شود.

وی ادامه داد: اگر انسان تلاش کند وجود خود را به قرآن نزدیک کند، می‌تواند در سایه انس با قرآن، آرام آرام کلام نورانی حق را به دل و جانش وارد کند و در ادامه تبدیل به وجهه علمی قرآن بشود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعة‌المصطفی در مشهد پایان یافت

رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان هم گفت: خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در آرمان ها و رسالت جامعة المصطفی از جایگاه اصیلی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدرضا صالح با بیان اینکه هدف جامعة المصطفی این است که خانواده‌ای را تربیت کند که هم آموختن را آموزش دهد و هم فرزندان آنان همراه طلاب باشند، افزود: آنچه از مجموعه روحانیون انتظار می‌رود این است که در کنار رسالت جهانی خود یعنی تبلیغ دین اسلام و مخاطب قرار دادن بشریت نسبت به این رسالت، در کنار خانواده باشند و از آن غفلت نورزند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و آموزه‌های دینی این است که به فرزندان خود قرآن یاد دهیم. پدر و مادر برای فرزندان مانند پیامبر، راهنمای آنها هستند و موظفند به فرزند خود نماز و تمام واجبات را آموزش دهند.

شرکت ۴۷ ملیت در جشنواره قرآنی جامعة المصطفی

دبیر اجرایی اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی المصطفی هم گفت: این جشنواره با هدف پایش سطح قرآنی طلاب در سه بخش همسران، فرزندان پسر و فرزندان دختر جامعة المصطفی، از ۱۸ بهمن ماه در سالن همایش‌های مجتمع اقامتی آفتاب ولایت مشهد آغاز شد و امروز به پایان رسید.

حجت الاسلام سید تقی قاضوی با بیان اینکه در مرحله مقدماتی بیش از پنج هزار نفر از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، افزود: در مرحله پایانی ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹سر، ۳۸ دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و جزء های مختلف، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی با هم رقابت کردند.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha