۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84884391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین مینودشت

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مینودشت در شرق گلستان از احتمال حضور ۱۰ هزار عزادار و دلداده حسینی این شهرستان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: این رزمایش بزرگ از حرم امامزاده جعفر(ع) مینودشت تا حرم امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

محمدتقی قزل‌سفلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی مینودشت از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح روز شنبه ۲۶ شهریور از حرم امامزاده جعفر (ع) این شهر آغاز و به اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در حرم امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی مینودشت در روز اربعین، ۲۰ موکب و ایستگاه صلواتی در این مسیر ۲۵ کیلومتری برپا خواهد شد.

فرماندار مینودشت همچنین گفت: تعدادی از مساجد مینودشت برای پذیرایی از زائران حسینی این شهرستان که در رزمایش بزرگ پیاده‌روی حرم تا حرم شرکت می‌کنند تعداد ۱۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و در محل امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس توزیع خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین  سالهاست که از برخی شهرهای شرق استان گلستان از جمله مینودشت، آزادشهر، رامیان، گالیکش و کلاله به سمت امام زاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس انجام می‌شود.

امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به‌عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورد، یاد می‌شود.

گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید(ع) در زمان یزید بن معاویه با ۷۰۰ نفر از طرفداران خود در خراسان قیام کرد و شکست سختی به سپاه آنان وارد ساخت و بعد از آن عازم هرات و از آنجا به شهر جرجان مهاجرت کرد.

والی خراسان (نصر) همراه ۸۰ هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی این قیام  وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ، حضرت یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.

مزار امامزاده یحیی بن زید(ع) درحومه شهر گنبدکاووس (چهار کیلومتری مرکز شهر) واقع است.

شهرستان مینودشت حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha