پرونده سلامت الکترونیک سطح یک مازندران رونمایی شد

ساری - ایرنا - پرونده سلامت الکترونیک سطح یک مازندران با حضور رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز بهورز در سالن همایش مصباح مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (س) در ساری با بیان این که، از اوایل دهه ۹۰ طرح پزشک خانواده شهری در استان های فارس و مازندران به صورت پایلوت اجرا شد، افزود: اکنون بیش از ۶۰۰ پزشک عمومی در مازندران بعنوان پزشک خانواده افراد را زیر پوشش دارند.

عباس علیپور ادامه داد : در مدت اجرای این طرح در مازندران اطلاعات هویتی و پرشکی هر یک از افراد زیر پوشش پزشک خانواده ثبت و ضبط شده است.

به گفته وی، هر فرد برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی و نیاز به اجرا می بایست به پزشکان متخصص این طرح ارجاع داده شود که این شیوه ارجاع به صورت سنتی و کاغذی انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : با رونمایی از این پرونده سلامت الکترونیکی، تمام اطلاعات پزشکی و خدماتی بیماران را می شود دریافت کرد.

وی گفت: با طراحی این سامانه سعی کردیم در مازندران با اطلاعات سطح یک پزشک خانواده ارتباط بین سطح یک و دو فراهم شود.

به گفته علیپور هر فرد با وارد کردن کد ملی در درگاه http://myehr.ir/ می تواند اطلاعات پزشکی خود را مشاهده کند و از عوامل خطر آفرین پزشکی که می تواند در آینده سلامت او را تهدید کند مطلع شود.

پرونده سلامت الکترونیک سطح یک مازندران رونمایی شد

به گزارش ایرنا، اجرایی شدن طرح پزشک خانواده طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران (معاونت بهداشتی) با همکاری ۶۳۰ پزشک و شرکت های بیمه ای (تامین اجتماعی- بیمه سلامت(  توانست تمام جمعیت ساکن در شهرها که از این دو پوشش بیمه ای برخوردارند را تحت پوشش قرار دهد و گام موثری را برای سلامت مردم بردارد.

مازندران بیش از یک هزار خانه بهداشت دارد که بهورزان در آنها فعالیت می کنند. وظیفه و کار بهورزان شامل بیماریابی و گزارش موارد جدید بیماری به مراکز بهداشتی درمانی، ارجاع بیماران به سطوح بالاتر، درمان‌های ابتدایی، ارائه آموزش‌های لازم به جمعیت هدف، واکسیناسیون و خدمات تنظیم خانواده است.

علاوه بر این انجام کلرسنجی روزانه و بازرسی‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای از کارگاههای تحت پوشش، انجام نمونه گیری‌های لازم، بازرسی و انجام خدمات بهداشتی درمدارس تحت پوشش، آموزش و مراقبت از بیماران روان، فشار خون و دیابت و نیز ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به گروه‌های هدف، شامل مراقبت از کودکان، دانش آموزان، جوانان، میانسالان، سالمندان و نیز مادران باردار در جمعیت روستا و ثبت کلیه اقدامات در سامانه یکپارچه بهداشت سیب یا روستاهایی است که تحت پوشش آن خانه بهداشت می‌باشد را انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha