۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84887495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ درصد اشتغال برنامه ریزی شده در گیلان محقق شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه ۴۲ درصد اشتغال تعهد شده امسال در استان تا کنون محقق شده است، گفت : از ۳۰ هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی که باید امسال در این استان ایجاد شود تا بیستم شهریور ۱۲ هزار و ۹۳۲ شغل ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان در استانداری با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال پایدار در این استان گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت سیزدهم مبنی بر پایداری اشتغال و رصد آن باید همه دستگاه‌ها در این استان به دنبال تحقق این مهم باشند و بر این امر اهتمام کنند.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر موظف به همکاری در این ارتباط و تلاش برای تثبیت اشتغال موجود هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی در گذشته و عدم ثبات آن خاطرنشان کرد: رصد اشتغال موضوع مهمی است که باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها قرار گیرد، همه فرمانداران و مدیران استان بدان اهتمام کنند.

وی افزود: عدم حضور برخی از فرمانداران و مدیران در جلسات مهمی همچون اشغال و سرمایه‌گذاری باید بررسی، تذکر و اخطار داده شود و در این رابطه با هیچ فرد و مسئولی تعارف ندارم.

استاندار گیلان تاکید کرد: ما باید با توجه به تعهد و برنامه‌های تکلیفی دولت و بر اساس اسناد بالادستی و توسعه کارها و برنامه‌ها را پیش ببریم و عملکردها هم  باید مبتنی بر این برنامه ها و پیشبرد آنها باشد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های دارای عملکرد خوب در این حوزه نیز باید تشویق شوند و به صورت مکتوب به مجموعه بالادستی آنها اعلام شود ضمن اینکه به دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی ندارند باید تذکر شفاهی و کتبی داده شود.

عباسی در ادامه این جلسه با بیان اینکه نباید در این خطه فقیر و فقر مطلق داشته باشیم، تصریح کرد: بی‌تفاوتی مدیران در این زمینه قابل بخشش نیست و دست‌اندرکاران و دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بایدخود به سراغ کارخانجات رفته و با ارائه تسهیلات، مددجویان نیازمند به جذب را معرفی و زمینه اشتغال آنها را با کمک واحدهای تولیدی فراهم کنند.

اهتمام جدی مدیران به کار جهادی 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه کُندی در عملکردها  در دولت سیزدهم پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: از این‌رو باید اقدامات و کارها جهادی باشد و دستگاه‌های استان از حالت روزمرگی خارج شده و طرح ها و ایده های جدید برای پیشبرد امور ارائه دهند وگرنه با ادامه روند به همان شیوه سنتی و گذشته هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی با اشاره به سفر بهمن ماه رییس جمهور به گیلان در راستای دور اول سفرهای استانی دولت افزود: بعد از این سفر اتفاقات خوبی در استان رخ داد و با توجه به تصویب منابع مورد نیاز برای طرح ها و پروژه های مختلف و تخصیص بخشی از آن باید دستگاه‌ها در جذب اعتبارات اهتمام بیشتری شود.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری و انجام کارهایی اساسی در ارتباط با بخش های مختلف از جمله تالاب انزلی و راه آهن اظهار داشت: در ارتباط با راه آهن و پیشبرد کار از سال گذشته محکم ایستاده ایم به طوری که از اسفندپارسال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای این پروژه انجام شد.

در این جلسه هر یک از مدیران در ارتباط با اقدامات سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مطالبی را ارایه داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha