شرکت در تجمع و راهپیمایی اربعین لبیک به سیدالشهدا (ع) است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ شرکت در تجمع و راهپیمایی اربعین در شهرها را همانند مراسم زیارت اربعین توسط زائران؛ لبیک به سید الشهدا (ع) دانست و از مردم خواست در تجمع و راهپیمایی بزرگ اربعین فردا (شنبه ۲۶ شهریور) در میدان آزادی شهر کرمانشاه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه (۲۵ شهریور ماه) شهر کرمانشاه؛ برپایی مراسم اربعین را به معنای زنده نگه داشتن دین اسلام تفسیر کرد و افزود: اربعین یعنی لبیک به تفکر، منش، رفتار و کردار امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام یعنی دین ما در مقابل تفکر یزید و یزیدیان.

وی در ادامه از مردم خواست فردا ۲۰ صفر روز "اربعین" برای انتقال تفکر و مکتب اربعین که تفکر زنده نگه داشتن و محافظت از دین اسلام و چگونگی مقاومت در مقابل استکبار و دشمنان است به بچه ها و نسل های آینده جامعه در مراسم تجمع و راهپیمایی اربعین شهر کرمانشاه راس ساعت ۱۰ صبح به سمت مزار شهدا شرکت کنند.

آیت الله علما با بیان اینکه شرکت در مراسم اربعین نوعی جهاد تبیین است، گفت: اگر جهاد تبیین قیام عاشورا و تاسوعا توسط حضرت زینب (س) نبود امروز ما نمی دانستیم روز عاشورا چه گذشته است و دستمان برای مقاومت خالی بود لذا شرکت در مراسم و شعائر مذهبی برای انتقال به نسل آینده بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: چرا رسانه های استکبار که کلید همه غول های رسانه ایی را در دست دارند مراسم بزرگ اربعین را پوشش نمی دهند، چون می ترسند آن را پوشش دهند، نمی خواهند مفاهیم و ارزش ها اربعین که همه اش مقاومت در مقابل زور است را نشان دهند.

قدردانی از استاندار کرمانشاه برای بازگشایی مرز خسروی

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از همه موکب داران ایرانی و عراقی در پذیرایی از زائران اباعبدالله (ع) و همچنین تمام ادارات که زمینه این راهپیمایی باشکوه را فراهم کردند، تقدیر و  قدردانی کرد.   

آیت الله علما همچنین از استاندار کرمانشاه و تمام کسانی که برای بازگشایی مرز خسروی به ویژه سردار شهید سلیمانی تلاش کردند، قدر دانی کرد و گفت: مرز خسروی اولین مرز رسمی بین ایران و عراق از ۱۰۰ سال پیش تا حال بود و از پیگیری های استاندار کرمانشاه برای بازگشایی مجدد آن قدردانی می کنیم و امیداوریم با تلاش ها او همان طور خواست خودش است ، مرز خسروی در طول ۱۲ ماه سال برای زائران عتبات عالیات باز بماند.

وی همچنین از ادارت و ارگان ها خواست در رونق بخشی و فراهم کردن هرچه بهتر زیرساخت و امکانات و شرایط بهتر مرز خسروی تلاش کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به ۳۱ شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی با الگو برداری از همین مراسم اربعین و عاشورا و تاسوعا بود هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی ایستادند و با اهدای خون فرزندان و شهدای خود امروز ایران کشوری قدرتمند و مستقل و سرافزار است.

مردم هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی  مقاومت و ایستادگی کردند

آیت الله علما بیان داشت: به برکت خون شهدا، ایران اینقدر بزرگ و قدرتمند است که تمام قدرتهای جهان یک طرف میز و ایران یک طرف میز می نشیند و این از قدرت نیروهای مسلح و بچه های این مرز بوم است که از قیام امام حسین (ع) و مقاومت او الهام گرفتند.

وی در ادامه به ۲۰ شهریور روز سقوط رضاه شاه اشاره کرد و گفت: انگلیس ۱۵۰ سال بر مملکت ما حکومت کرد و این فرزند و رضا شاه خودش آورد و خودش هم برد اما انقلاب ما با اتکا به مردم و مقاومت آنان امروز یک کشور مستقل بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه نیز به تشریح اهمیت و ویژگی های اربعین پرداخت و گفت: اربعین فقط و تنها برای امام حسین (ع) در میان همه معصومین (ع) و پیامبران برگزار می شود و اربعین یعنی عدد ۴۰ که به اعتقاد تمام علمای دینی و اعداد یعنی عدد کامل چون امام حسین (ع) برای دین خدا، حفظ رسالت پیغمبر اسلام (ع) و اسلام با وجودی که از تمام سختی ها از تشنگی و شکنجه، کشته شدن، اسارات و تحقیر آگاه بود همه چیز خود را برای اسلام فدا کرد و کمال و تمام بود.

آیت الله علما گفت: اربعین یعنی اینکه امام حسین (ع) به ما نشان داد چگونه از اسلام در زمان خطر محافظت کنیم و چطور در مقابل دشمن بایستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha