بازرسان صنفی به شهرستان‌های خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تیم‌های تخصصی از مرکز استان به شهرستان‌های تابعه برای رصد، پایش و برخورد با تخلفات صنفی اعزام می‌شوند.

"علی تهوری" روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به افزایش جرائم تخلفات قانون نظام صنفی و تعزیزات حکومتی، متصدیان واحدهای صنفی ملزم به درج قیمت کالا، نصب نرخنامه و نگهداری فاکتور کالای خریداری شده، در محل واحدهای صنفی هستند.

وی افزود: در صورت رعایت نشدن قوانین صنفی، متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ارائه نکردن فاکتور خرید، صادر نشدن فاکتور خرید و درج نکردن قیمت، براساس جرائم جدید تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ادامه داد: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در آستانه بازگشایی مدارس استان، نظارت بر بازار را تشدید کرده‌اند.

تهوری با بیان اینکه این طرح نظارتی تا ۱۵ مهر ادامه دارد گفت: ۷۰ بازرس در قالب ۳۵ گروه، علاوه بر نظارت بر قیمت‌گذاری، رسیدها و درصد سود فروش، کیفیت و استاندارد کالاها را رصد می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گرانفروشی به سامانه ۱۲۴ و ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر استان گزارش دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha