۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84860644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متخلفان آرد و نان خراسان جنوبی بیش از ۴۶ میلیارد ریال جریمه شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متخلفان حوزه آرد و نان در سال جاری به پرداخت ۴۶ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۹۳۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند و بیشترین تخلفات در زمینه گرانفروشی و کم‌فروشی بوده است.

حسین حسن‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۶ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان وارد شعب تعزیراتی استان شد و ۳۷۳ پرونده نیز مختومه شده است.

وی گفت: از این تعداد ۳۲۲ پرونده در بخش کالا و خدمات و ۵۴ فقره در بخش بهداشت وارد شعب تعزیراتی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۱ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات و ۵۲ فقره پرونده مسائل بهداشتی آرد و نان مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی از آغاز طرح ویژه نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی بر نانوایی‌ها از روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به افزایش شکایت‌های مردمی درخصوص عملکرد واحدهای نانوایی در سراسر کشور مبنی بر تخلفات گرانفروشی و کم‌فروشی واحدهای مذکور، طرح نظارتی در دستور کار قرار گرفت.

حسن‌پور بیان کرد: طرح ویژه تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی نانوایی از ۲۹ مرداد آغاز شد و تا پایان هفته جاری با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی از همه واحدهای دولتی و آزاد انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی در ۲ نوبت صبح و عصر و با حضور تیم‌های بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: تخلفاتی از قبیل گرانفروشی، کم‌فروشی، عرضه و خرید خارج از شبکه آرد، وجود آردهای یارانه‌ای در واحدهای آزادپر، استفاده از روش‌های گرانفروشی با سوء‌استفاده از کارتخوان‌های جدید در این طرح مورد توجه قرار دارد.

وی تاکید کرد: پرونده‌های تخلف تشکیل شده در حوزه آرد و نان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

حسن‌پور گفت: همچنین براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا نسبت به پلمب واحدهای متخلف و نصب پارچه بر سر در آنها اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌ها می‌توانند موضوع را از طریق تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا تلفن ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha