۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84897853
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان شمالی برای گروه‌های حساس ناسالم شد 

بجنورد-ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: غلظت ریزگردها در آسمان  استان افزایش یافته است و در شهر بجنورد، هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

حسین هراتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کیفیت هوای استان در ۲ نقطه از استان شامل بجنورد و جاجرم قابل اندازه گیری و سنجش است اما به علت نبود دسترسی به سامانه مربوط، شاخص آلایندگی هوا قابل ارائه نیست.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته میزان غلظت ریزگردها در آسمان استان کمتر بود اما امروز کاهش کیفیت هوا شدت یافته و شهرها و مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

هراتی اظهار داشت: یک منشا این ریزگردها خارج کشور است البته کانون های گردو غبار در داخل و خارج استان هم در این باره موثر است. 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود این شرایط امروز تداوم داشته باشد و فردا از استان خارج شود.  

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.
آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha