۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85527182
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۹ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان‌شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۳۹ سری جهیزیه با اعتبار با ۴۱ میلیارد به نوعروسان نیازمند استان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید الهی راد روز سه شنبه در این آیین اظهار کرد: ارزش ریالی هر سری جهیزیه حدود ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی افزود: این جهیزیه ها از تولیدات داخل تامین شده و هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال فریزر، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی است که به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهدا شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سهم زوج های جوان شهرستان اسفراین ۱۹ سری، جاجرم هفت سری، جرگلان ۱۳ سری، راز هفت سری، شیروان ۱۵ سری، فاروج ۶ سری، لوجلی هفت سری، مانه و سملقان ۱۷ سری، شهرستان بجنورد ۴۶ سری و بام و صفی آباد و گرمه هر کدام یک سری جهیزیه است.

وی تصریح کرد: با اهدای این تعداد جهیزیه در حال حاضر هیچ نوعروسی در سطح استان در صف دریافت جهیزیه قرار ندارد.

الهی راد خاطرنشان کرد: کمیته امداد به تمامی نوعروسان تحت حمایت در راستای تسهیل در امر ازدواج مددجویان پنج قلم کالا اساسی را به عنوان جهیزیه اهدا می کند و تاکنون هیچ نوعروسی بدلیل نداشتن جهیزیه از ازدواج بازنمانده است.

شرکت ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مددجو در کلاس های اوقات فراغت این استان شرکت می کنند.
وی اظهار کرد: چهار کانون فرهنگی، آموزشی و تربیتی ثابت و بیش از ۵۵ کانون موقت در مساجد و محلات و کانون های فرنگی مساجد برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند فعالیت خواهند داشت.

الهی راد افزود: برنامه‌های آموزشی و مهارت آموزی شامل طراحی، نقاشی، خوشنویسی، کامپیوتر، رباتیک، گیاهان دارویی، برنامه‌های اعتقادی و فرهنگی شامل نماز، قرآن،نهچ البلاغه و احکام و همچنین برنامه‌های ورزشی شامل والیبال و فوتسال است.

وی همچنین به برنامه‌های اردویی این نهاد برای دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: امسال در راستای اجرای این برنامه‌ها ۲ هزار نفر از دانش آموزان مددجو به اردوهای راهیان پیشرفت درون استانی در قالب طرح یاس و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان نیز به اردوهای خارج از استان از جمله قم، مشهد اعزام خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره) خراسان شمالی بیان کرد: با تفاهم نامه منعقد شده با موسسات آموزشی از جمله قلم چی و گاج دانش آموزان می توانند با دریافت معرفی نامه از تخفیف در کلاس ها و آزمون های این موسسات بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha