هلال احمر قشم ۱۲۵ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم توزیع کرد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از توزیع ۱۲۵ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم و کم تر برخوردار غرب این جزیره خبر داد.

احمدنور سرودی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد بسته لوازم التحریر همزمان با بازگشایی مدارس و دستگیری از دانش آموزان محروم و کم تر برخوردار غرب جزیره قشم در راستای تسکین آلام بشری که مهم‌ترین رسالت جمعیت هلال‌احمر است در اجرا و برگزاری طرح ملی «مهر، بانی مهر» در بین دانش آموزان روستاهای معتمد آباد، گوران، کنار سیاه و ملکی در غرب جزیره قشم توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف طرح ملی «مهر، بانی مهر»، نیاز سنجی برای تعیین مناطق آسیب پذیر و بهره وران اولویت دار، بررسی و مشاهده آسیب پذیرترین مدارس و حفظ کرامت و رعایت شئونات افراد جامعه هدف، ارایه خدمات متناسب با نیاز افراد و خدمت رسانی به افرادی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، آموزش و پرورش، سمن ها نیستند مد نظر است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم توضیح داد: در این راستا دومین دوره طرح ملی «مهر، بانی مهر» با هدف حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری در جزیره قشم آغاز شده که رویکرد اصلی این طرح اشاعه فرهنگ نوعدوستی و همدلی، تقویت روحیه کار گروهی و پویایی اعضای سازمان جوانان است.

هلال احمر قشم ۱۲۵ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم توزیع کرد

سرودی با بیان اینکه مجریان طرح ملی  «مهر، بانی مهر» داوطلبان جوان عضو سازمان جوانان هلال احمر است، گفت: بهره وران این طرح دانش آموزان محروم، نیازمند و کم تر برخوردار در سطح جزیر قشم هستند.

وی اضافه کرد: به همین منظور اعضای جوانان، فعال و افتخاری جمعیت هلال احمر این شهرستان با اطلاع رسانی اجرای این طرح به خیرین، مردم نوعدوست و نیکوکاران در سطح این شهرستان مرزی، توانستند بسته های لوازم التحریر شامل کیف، دفتر، خودکار، مداد، پاک کن، مداد رنگی، مداد تراش و خط کش و سایر اقلام مورد نیاز را برای دانش آموزان محروم و کم تر برخودار به ارزش ۲۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جمع آوری کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم با قدردانی از حضور همیشگی خیرین، نیکوکاران و اعضای جوانان و داوطلب هلال احمر این شهرستان در توزیع این بسته های لوازم التحریر در بین دانش آموزان محروم و کم برخوردار غرب این جزیره خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به‌ عنوان متولی آموزش و تربیت جوانان جامعه، طرح‌ های متنوعی در حمایت از ادامه تحصیل دانش‌آموزان محروم انجام داده و این طرح به دلیل داشتن مخاطبان خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امید داریم با یاری توانمندان و خیرین و احیای ارزش‌ های بشردوستانه حمایت همه‌ جانبه‌ای از سوی جامعه نیکوکاران در این طرح صورت گیرد.

هلال احمر قشم ۱۲۵ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم توزیع کرد

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین رسالت هلال‌احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز کاملا مشخص شده و در بخش اول اهداف چهارگانه نیز آمده، «تسکین آلام بشری» است. تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها هم از دیگر رسالت های جمعیت هلال احمر است.

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی (Impartiality)، بی طرفی (Neutrality)، استقلال (Independence)، خدمت داوطلبانه (Voluntary Services)، بشردوستی (Humanity)، یگانگی (Unity) و جهانشمولی (Universality) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha