۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84899893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۸ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است

رشت - ایرنا - رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ارزش برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران از ابتدای برداشت تاکنون به ۷۸۷ میلیارد تومان رسیده‌ است، گفت: هم اکنون ۸۸ درصد از کل این مبلغ به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در واقع از کل این مبلغ ۶۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و همچنان هم به دلیل ادامه برداشت برگ سبز چای این پرداخت ها تا تسویه کامل ادامه می یابد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت چای در مجموع ۹۴ هزار و ۱۱۷ تن برگ سبز از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده و روند خرید محصول همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده در این مدت ۳۱ هزار و ۱۷۶ تن چای خشک تولید شده است.

وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای در چین پاییزه تا ۳۰ مهر ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد: در پایان برداشت، محصولی با کیفیت بالاتر در این دو استان خریداری شود.

توصیه به چایکاران 

رئیس سازمان چای کشور در ادامه تاکید کرد: چایکاران پس از پایان فصل برداشت چای، عملیات مهمتری برای آماده سازی باغات چای به منظور برداشت بهتر و کیفی تر محصول در سال آینده دارند که باید به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: اصلاح به زراعی باغات چای، رعایت و انجام هرس و تغذیه باغات از موارد مهمی است که چایکاران باید به آن توجه داشته تا سال آینده برگ سبز بهتر و با کیفیت و عطر و طعم بالاتری تولید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha