۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 84902706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی از محل درآمدهای وقف ملایر برای سه طرح اقتصادی

همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از محل درآمدهای وقف سه طرح مهم شهر مبل، هایپر مارکت و جایگاه سوخت با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "ابوذر عباسی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح هایپر مارکت با زیربنای پنج هزار مترمربع در مسکن مهر و جایگاه سوخت با ۶ هزار مترمربع در دست اجرا است.

وی درآمد اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان را طی ۲ سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان، سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان و از ابتدا امسال تاکنون ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در مقابل افزایش درآمد موقوفات، هزینه‌ها نیز افزایش چند برابری دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تهیه زمین طرح نهضت ملی مسکن را یک اولویت برشمرد و بیان کرد: در این راستا ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای اجرای این طرح تامین شده است.

حجت الاسلام عباسی تنظیم یک‌هزار و ۲۰۰ سند اولیه و تمدید ۲ هزار ملک اوقافی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: ۴۰ هزار رقبه در این شهرستان داریم که ۶۰ درصد آنها منقضی شده است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه برای توسعه شهری همکاری خوبی با شهرداری دارد، اظهار داشت: در این راستا بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثروت با در اختیار قرار دادن ۸۰۰ قطعه زمین، نتیجه این همکاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اختصاص زمین برای اجرای مجموعه مینی‌وُرلد را از دیگر خدمات به شهرداری ملایر عنوان کرد و افزود: برای ساخت و تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه اوقاف نیز کمک کند که با پیگیری‌های انجام شده و نظر کارشناسان، ایجاد این هتل از ابتدا غیرکارشناسی بوده است.

حجت الاسلام عباسی همچنین از توزیع ۲ هزار بسته مهر تحصیلی طی روزهای آتی خبر داد و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی هزینه شد که بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی کمک ۱۲۰ میلیون تومانی اوقاف و امور خیریه به موکب‌ها در قالب تهیه ارزاق را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در راستای اجرای نیت واقف، نیتی منطبق با اربعین حسینی نداریم، تلاش کردیم برای خدمت به زائران امام حسین(ع) با اخذ مجوز و نزدیک به نیت واقف کمک کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اطعام‌دهی در شب‌های جمعه و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع)، تهیه کفش برای زوار فقیر امام حسین(ع) در فصل زمستان و ساخت بیمارستان و مدرسه را از جمله نیت واقف بزرگ ملایری دانست و افزود: اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیت واقف عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر وقفی است و این شهرستان دارای ۱۶۹ موقوفه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha