۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84902801
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۲۰۰ تن دانه روغنی کنجد از کشتزارهای جغتای خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: همزمان با فصل برداشت دانه روغنی کنجد، ۲۰۰ تن محصول از کشتزارهای این شهرستان واقع در غرب استان خراسان رضوی برداشت شد.

محمدجواد ایزدیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۹۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان جغتای زیر کشت کنجد می رود که عملکرد تولید این گیاه به طور میانگین هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

وی افزود: کوتاه بودن دوره تولید، کم‌آب‌بری، وجود دستگاه های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در شهرستان در کنار دانش کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب سبب شده کشاورزان جغتایی کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.

کنجد، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی آهن، فیبر و منیزیم است که مصرف آن برای محافظت از سلامت قلب، بهبود فشار خون، مبارزه با سرطان، کمک به چربی سوزی و افزایش جذب مواد مغذی مفید است.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می‌شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha