۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مشهد و فریمان کشف و معدوم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد طی دو هفته اخیر در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستانهای مشهد و فریمان استان خراسان رضوی کشف و معدوم شد.

دکتر علی‌اصغر حسنی یزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تشدید نظارت‌های بهداشتی از ۲۶ شهریور ماه همزمان با اربعین در خراسان رضوی آغاز شد و همچنان ادامه دارد، افزود: ۷۰ کیلوگرم از مواد غذایی فاسد شناسایی شده مربوط به شهرستان فریمان و بقیه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مشهد بوده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۸۰۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، پایانه های مسافربری و صنایع تولیدی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، که ۲ هزار و ۱۰ مورد از بازدیدها منجر به اقدام قانونی شامل معرفی به مراجع قضایی، صدور اخطار کتبی و پلمب شده است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این میزان بازدید انجام شده، ۱۱ هزار و ۱۶۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بوده است که هزار و ۹۷ مورد از بازدیدها منجر به اقدام قانونی شامل معرفی به مراجع قضایی، صدور اخطار کتبی و پلمب شده است.

دکتر حسنی افزود: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند، بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۶ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha