۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۶
کد خبر: 84903543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ تن کشمش از باغداران مروست یزد خریداری شد

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۶
کد خبر: 84903543
۱۰۰ تن کشمش از باغداران مروست یزد خریداری شد

یزد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی یزد گفت: امسال با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و با مشارکت اتحادیه تعاونی های تولید استان بیش از ۱۰۰ تن کشمش از باغداران شهرستان مروست خریداری شده است.

به گزارش سه شنبه روابط عمومی تعاون روستایی استان یزد "سیدحسین دشتی" افزود: پیش بینی می گردد تا پایان طرح بیش از ۲۰۰ تن کشمش با قیمت مناسب و به نفع باغداران منطقه خریداری شود.

وی گفت: در راستای ساماندهی محصول کشمش تولیدی استان یزد به ویژه محصول تولیدی شهرستان مروست و با هدف حمایت از باغداران و کشاورزان خرد و بالا بردن ارزش افزوده محصول و برگشت بیشترین منافع به تولید کنندگان و بهره برداران، از شهریور ماه سال ۱۴۰۱ اجرای طرح جمع آوری و خرید توافقی کشمش با حمایت و تامین اعتبار از محل  صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان و شرکت تعاونی روستایی مروست آغاز شد.

وی با اشاره به وضعیت تولید محصول کشمش در استان اظهار داشت: شهرسـتان مروست یکی از مناطق کشاورزی و بویژه تاکستان و باغات انگور در سـطح استان است که با تولید بیش از یک هزار تن کشمش در سال نیازمند حضور شبکه تعاونی های استان برای خرید محصولات تولیدی به قیمت مناسب و کوتاه نمودن دست دلالان می باشد.

به گفته وی مطالعه بازار این محصول حاکی از اینست که علاوه بر بازار داخلی، در سنوات گذشته ۷۰ درصد کشـمش تولیدی به کشور های همسایه صادر شده و رتبه اول صادرات تولیدات باغی در سطح کشور برای محصول کشمش است.

 بهره برداران و تولید کنندگان محصول کشمش در سراسر استان یزد در صورت تمایل جهت مشارکت در طرح مذکور می توانند با اتحادیه تعاونی های تولید استان و شرکت تعاونی روستایی شهرستان مروست به شماره همراه ۰۹۱۳۱۵۳۵۹۹۴ تماس بگیرند.

مروست در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha