۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85294856
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خرید توافقی محصول کشمش مازاد کشاورزان در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - مدیر تعاون روستایی یزد از خرید توافقی محصول کشمش تولیدی مازاد کشاورزان در استان خبر داد و گفت: این نوع خرید در راستای حمایت از کشاورزان انجام می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تعاون روستایی استان یزد "سید حسین دشتی" افزود: خرید توافقی محصول کشمش از امروز آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مروست یکی از شهرستانهای تولید انگور و کشمش در استان و کشور است اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان این منطقه طبق دستوالعمل ابلاغی و تحت نظارت کارگروه خرید توافقی محصولات کشاورزی استان، خرید کشمش آفتابی مازاد کشاورزان توسط شرکت تعاونی روستایی مروست صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: مدیریت تعاون روستایی استان با عقد قرارداد با تعاونی ها و تشکل های کشاورزی و روستایی بعنوان مجری خرید توافقی نسبت به خرید محصول مازاد کشاورزان اقدام می کند و در این راستا خرید هر گونه محصول با استفاده از تسهیلات اعطایی زیر نظر کارگروه خرید استان و شهرستان مربوطه انجام می شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، با ابلاغ تسهیلات ترجیحی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور خرید محصولات کشاورزی انجام می شود.

سطح زیر کشت تاکستان‌های این استان در شهرستان مروست بیش از یک هزار هکتار است و این منطقه رتبه نخست تولید انگور را در استان یزد دارد.

بیشترین سطح زیر کشت انگور مربوط به رقم خلیلی(کشمش) است، ارقام عسکری، سیاه و ریش بابا نیز جزو سایر ارقام مهم انگور مروست می باشد.

تعداد کارگاه‌های کشمش دارای مجوز ۲۶ مورد است که کارگاه نیمه صنعتی و بقیه به صورت سنتی انگور را فرآوری و تبدیل به کشمش می‌کنند.

تعداد مراکز تعاون روستایی استان یزد ۹ مرکز اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha