روند کاهش ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری متوقف شد

شهرکرد- ایرنا-سرپرست معاونت بهداشت و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه به وضعیت پایداری در تعداد بیماران مبتلا کرونا رسیده‌ایم ولی روند کاهش ابتلا به کرونا در استان متوقف شده است و احتمال شیوع مجدد کرونا در استان وجود دارد که از هفته آینده واکسن آنفلوانزا در مراکز دولتی استان توزیع می‌شود.

علی احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باوجود آنکه هیچ‌کدام از شهرستان‌های اُستان در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار ندارند، ولی روند کاهش ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری متوقف شده است و با توجه به در پیش بودن فصل سرما، احتمال شیوع مجدد کرونا در استان وجود دارد.

وی افزود: علت متوقف شدن روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بیشتر به خاطر تجمعات آخر تابستان و سفرهای تابستانی و در کنار آن عادی‌انگاری و واکسن‌گریزی از علل گسترش بیماری کرونا در استان است.

احمدی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد موارد کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان ۱۱ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد سه بیمار با علائم مشکوک به کووید 19 در مراکز درمانی بستری شدند.

احمدی خاطرنشان کرد: نتیجه تست ۱۳ نفر از مراجعه‌کنندگان بخش سرپایی در شبانه روز گذشته و سه نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید۱۹ در مراکز بیمارستانی استان مثبت قطعی اعلام شده است.

احمدی تاکید کرد: خوشبختانه مانند ۲۲ روز پیش در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری از ابتدای همه‌گیری این ویروس یک هزار و ۸۶۵ نفر است.

سرپرست معاونت بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افرادی که واکسن نزده‌اند و کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته است، نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند چرا که امروز اثر واکسن در کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا ثابت شده است.

واکسن آنفلوانزا از هفته آینده در مراکز دولتی توزیع می‌شود

احمدی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده هنوز گزارشی از موارد ابتلا به آنفلوانزا در استان گزارش نشده است و با هماهنگی‌های انجام شده از هفته آینده واکسن آنفلوانزا در مراکز دولتی استان برای گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

احمدی تاکید کرد: احتمال شیوع کرونا از آنفلوانزا بیشتر است و افراد با علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز، آن را اُمیکرون تلقی کنند و حتی اگر تست کرونای آنها منفی شد همچنان بهداشت فردی و قرنطینه را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا،بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در حال حاضر،۶ شهرستان شهرکرد، بن، سامان، کیار، اردل و کوهرنگ در وضعیت زرد و چهار شهرستان لردگان، فارسان، بروجن و خانمیرزا در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha