۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84813924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ بیمار بستری شد و ۹ بیمار دیگر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفت.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب بیماران جدید بستری شده، مجموع بستری‌های در بخش کرونا مراکز درمانی استان به ۲۱ نفر رسید که حال عمومی یکی از این بیماران وخیم  و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان شناسایی نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند شیوع کرونا در این استان اندکی افزایشی شده است، تصریح کرد: با توجه به گذشت زمان زیادی از نوبت‌های واکسیناسیون کرونا که پوشش قابل قبولی داشتند و کاهش آنتی‌بادی و اینکه اثر واکسیناسیون کم شده است مردم بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

احمدی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری‌ها و استفاده از ماسک و دریافت نوبت سوم واکسن در استان و کشور کاهش یافته است به طوری‌که میزان استفاده از ماسک به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد همین موضوعات سبب شده تا روند کاهشی کرونا متوقف و اندکی سیر صعودی آن آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری وبا در برخی استان‌های کشور، اظهار داشت: هنوز مورد مشکوک و قطعی ابتلا به بیماری وبا در استان شناسایی نشده اما از آنجاکه بیماری‌ها مرز جغرافیایی نمی‌شناسند و با ترددها امکان انتقال بیماری وجود دارد از همین رو باید در رعایت بهداشت فردی اهتمام جدی به کار گرفته شود.

احمدی با بیان اینکه بیماری وبا ۸۰ درصد بدون علامت است، افزود: همین موضوع در انتشار و انتقال بیماری از فرد آلوده به سایر افراد تاثیرگذار است و توصیه می‌شود قبل از غذا دست‌ها به خوبی و به‌مدت ۲۰ ثانیه شستشو شده و از آب و غذای سالم استفاده شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتقال بیماری وبا از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و حامل میکروب از انسانی به انسان دیگر است، خاطرنشان کرد: اسهال، استفراغ، کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی از علائم شایع بیماری وبا است که در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا، شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، کوهرنگ و سامان در وضعیت آبی و دیگر شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha