۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84903917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: نظام سلطه برای کشورمان برنامه ریزی می‌کند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان، با اشاره به اینکه شنونده اعتراضات هستیم گفت: باید نسبت به اتفاق اخیر دقیق بود، چرا که نظام سلطه برنامه ریزی دارد و در این میان باید پرسید چه کسی از خشونت‌ها منتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی استان با اشاره به رخدادهای اخیر در کشور و این استان افزود: اگر در خصوص تحلیل اتفاقات اخیر تمامی پارامترهای حاکم در نظر گرفته نشود، بطور قطع مسیر بیراهه را رفته ایم.
وی با بیان اینکه در ارتباط با این اتفاقات باید پارامترهای بیرونی و هم درونی را لحاظ کرد، اظهار داشت: در پارامترهای درونی نیز باید مسائلی از قبیل اقتصاد، فرهنگ و سیاست را مورد توجه قرار داد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه اصلی ترین پارامتر در حوادث، دخالت نظام سلطه در مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: یکی از اصلی ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا از نظام سلطه خارج شود و این در حالی است که بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب سپری می شود و تمامی اتفاقات کشور نیز تحت تاثیر دشمنی با جمهوری اسلامی بوده است.
افشارچی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، اتفاقاتی که سال های ۷۸، ۸۸ ،۹۶، ۹۸ و سال جاری رخ داد، نمونه های از این دشمنی‌ها به شمار می رود، افزود: نمی توان این مهم را انکار کرد که طی بیش از ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر نظام سلطه پر رنگ تر بوده است.
استاندار زنجان ادامه داد: موضوعی قابل اهمیت این است که در حوادث اخیر فشار نظام سلطه را مشاهده می کنیم که تمام قد و با تمام ابزارها از قبیل رسانه در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه دشمن با این ابزارها در اتفاقات اخیر انگشت بر روی زخم می‌گذارد و در این برهه اصلی ترین کار این است که تشخیص دهیم کجا باید قرار بگیریم، اضافه کرد: در ارتباط با این اتفاق که رخ داد تحلیل زوایای مختلف آن نیز اهمیت ویژه ای دارد.
افشارچی با بیان اینکه بصیرت یعنی اینکه در حوادث و اتفاقات باید تشخیص داد در کجا قرار گرفت و این مهم اولویت است، افزود: از زمستان سال گذشته بطور تقریبی میانگین هفته ای ۲ تجمع صنفی مقابل استانداری زنجان برگزار شد.
این مسوول با اشاره به اینکه تجمعات معلمان تا بازنشستگان که حتی تعداد آنها به ۲۵۰ نفر هم می رسید، نمونه عینی آن به شمار می رود، گفت: در این تجمعات با وجود اینکه تعدادی از این تجمع کنندگان نیز بسیار عصبانی بودند، بصورت حضوری شنونده حرف ها و مشکلاتشان بودم.
افشارچی با بیان اینکه به مسائل باید دقت کرد و در این میان نکات مهمی وجود دارد که باید به آن بها داد، افزود: در ۲ شب گذشته بدترین شعارها علیه مسوولان کشور با هدف اینکه کوی دانشگاه دومی ساخته شود، داده شد، اما با تدبیر لازم چنین اتفاقی رخ نداد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تمام تلاش نظام اسلامی این است که اعتراضات را بشنود، از حضور مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر قدردانی و خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم می دانند کجا باید کمک و مرز را مشخص کنند و در این میان باید از رسانه های گروهی استان نیز تشکر کرد که در آتش اختلاف و خشونت ندمیدند.
وی با اشاره به اینکه مردم اغتشاشات اخیر را محکوم کردند و در کنار کسی که نباید بایستند، نبودند اضافه کرد: در اولین جلسه پس از این حوادث در این استان، با متولیان امر فرهنگی تلاش خواهد شد لایه های کف میدان اغتشاشات را شناسایی کنیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه تمامی تلاش ها بر این است که گره گشایی از مشکلات مردم داشته باشیم، ادامه داد: طی یکسال اخیر از فعالیت من به عنوان استاندار در این استان برای حل معضلات استان گام برداشته ایم و باید دید در لایه پایین که در کف، دست به اغتشاش زده اند چه مشکلاتی دارند و این مهم در حال بررسی است و با لایه های گفت و گو پذیر جامعه که اکثریت نیز هستند گفت و گو خواهیم کرد.
افشارچی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نتیجه خون هزاران شهید است که بخاطر استقلال کشور جان خود را فدا کرده اند، افزود: شهدا بخاطر آنکه در زیر پرچم نظام سلطه سینه نزنیم و برای اینکه گاو شیرده برای غرب نباشیم جان خود را فدا کردند. 
وی یادآور شد: بر این اساس باید با تشخیص و بصیرت بهانه را از دشمن گرفت، اگر زخم و مشکلی هست درمان کرد یا اگر اصلاحی لازم است این مهم را انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha