امام جمعه شهرکرد: نیروی انتظامی کارآمد و خدوم است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی یک نیروی فعال، کارآمد و خدوم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه باید نیروهای خدوم ملت شناخته شوند، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی فعال، کارآمد و خدوم است و خدمات این نیروها باید شناخته شوند البته حوادث اخیر سبب اقبال عمومی بیش از پیش به ارزش کار نیروی انتظامی شد و همه فهمیدند که این نیروی خدوم تا چه اندازه امنیت‌ساز است.

نکونام گفت: امنیت از نعمت‌های بسیار بزرگ اما ناشناخته است، و در حوادث اخیر که عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا شد و بنابر این قدر نیروهای خدوم پلیس باید بیش از پیش شناخته شود. 

وی با تبریک فراسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) افزود: شیعه و سنی در برابر توطئههای دشمنان به ویژه استکبار جهانی ید واحده هستند و همگان امروز می‌دانند که وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است.

نکونام ادامه داد:امنیت از جمله نعمت‌های بسیار مهم ولی ناشناخته‌ای است که همگان، قدر آن را در حوادث اخیر دانستند و حوادث اخیر که در آن عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات توهین و هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا و آشکار شد و قدر نیروهای خدوم پلیس و انتظامی بیش از پیش شناخته شد و باید قدردان این نیروها باشیم.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: امروز و در این روزها بیش از پیش قدر و منزلت وحدت برایمان مشخص شد و امروز شیعه و سنی باید با وحدت در کنار باشند و باورهای خود را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: امروز علاوه بر وحدت درون جهان اسلام، نیازمند وحدت درون کشور نیز هستیم، اگر وحدت مخدوش شود آسیب خواهیم دید و وحدت راه روشنی دارد و جامعه متحد حول یک محور و هدف مقدس یعنی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند. 

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: نباید اجازه داد که تفرقه ایجاد شود چرا که تفرقه آسیب‌زاست و اجازه تعالی را به جامعه نمی‌دهد ، بنابر این هر چه می‌توانیم در این مقطع که دولتمردان ارزشی نیز در جهت عمران و آبادی کشور در تلاش هستند، باید این وحدت تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تعضیف جایگاه  افراد و نیروها را مانع حرکت و رسیدن به مقصد دانست و گفت: اگر مساجد را به بهانه ایرادات و اشکالات خالی کنیم و صف‌های نماز جماعت را تضعیف کنیم از حرکت می‌مانیم؛ نمازهای جمعه و جماعت محور وحدت هستند و عمران و آبادی نیز در سایه وحدت و همدلی تحقق می‌یابد. 

نکونام با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نیروهای مسلح تصریح کرد: ایشان تأکید کردند  نباید اجازه داد که دشمن به نتیجه برسد و همبستگی‌ها باید تقویت شود و موضع‌گیری‌ها آگاهانه و صریح باشد.

وی توصیه کرد:برخی از خواص باید مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه این نقشه‌ها را اجرایی می‌کند، نگاه همگان به‌ویژه خواص باید برخاسته از بصیرت و آگاهی باشد و اگر این توصیه‌های رهبری تحقق یابد، پیوند ما مستحکم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مرگ در آنی و لحظه‌ای به اتقاق می افتد و پس از مرگ باید توان پاسخگویی به اعمال را داشته باشیم. شایسته است از موعظه‌های قرآنی و احدایث پیامبر(ص) و امامان(ع) و موعظه‌های تاریخ درس عبرت بگیریم. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز روستا و عشایر گفت: روستاییان و عشایر در عرصه تولید مشغول کارند و باید رنج و آلام آنان را در یابیم و هنوز روستاهایی وجود دارد که راه دسترسی ندارند و با دشواری‌های فراوان زندگی می‌کنند.

نکونام اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ام حدود ۳۵ روستا از امکانات اولیه و زیرساخت‌هایی چون جاده دسترسی محرومند و انتظار می‌رود که تلاش‌ها در این حوزه با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو خاطرنشان کرد:روز جهانی کودک و ضرورت توجه به آینده‌سازان مملکت اهمیت زیادی دارد و کودکان باید در محیط رأفت و محبت پرورش یابند و خانواده‌ها در این خصوص باید توجه کنند تا آینده‌سازان مملکت در فضایی بالنده و مطلوب رشد کرده و تربیت شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha