۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84906377
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ولادت در خراسان شمالی ۷.۸ درصد کاهش یافت 

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبر: 84906377
ولادت در خراسان شمالی ۷.۸ درصد کاهش یافت 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۵۹۴ واقعه ولادت استان در نیمه نخست امسال ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۸ درصد کاهش یافت.

علی زاهدی نیا روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار ولادت ها در استان در سال های اخیر کاهشی بوده است اما از شیب کاهش در استان اخیرا کاسته شده است.  

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ولادت چهار هزار و ۳۵۱ پسر و سه هزار و ۱۴۳ دختر ثبت شده است و چهار هزار و ۱۸۳ واقعه ولادت در شهرها و ۲ هزار و ۴۱۱ واقعه ولادت در مناطق روستایی استان گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: در این مدت به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۱۰ پسر ثبت شده است و نرخ ولادت در استان ۱۴.۵ در هزار است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بیشترین ولادت ها دراستان مربوط به مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله با یکهزار و ۷۰۷ مورد ولادت است و بعد از آن، مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با یکهزار و ۶۰۷ مورد و مادران۲۰ تا ۲۴ ساله با یکهزار و۳۴۸ مورد ولادت در رده بعدی قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی درباره چندقلوزایی در استان گفت: در نیمه نخست امسال ۸۸ مورد چند قلو زایی در استان ثبت شد که ۸۶ مورد ۲ قلوزایی و ۲ مورد سه قلوزایی بود.

 خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha