۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84908473
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کمک حامیان ایتام خراسان‌شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: حامیان ایتام در نیمه نخست امسال ۴۲ میلیارد تومان به ایتام استان کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مجموع ۳۸ میلیارد تومان برای کمک به ایتام استان در ۶ ماهه نخست امسال هدف گذاری شده بود که ۱۱۰ درصد آن محقق شد.

وی تصریح کرد: حامیان خیراندیش خراسان شمالی پارسال ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: از تعداد ۶ هزار و ۴۱۹ یتیم استان زیر پوشش این نهاد حمایتی؛ سه هزار و ۴۴ یتیم و سه هزار و ۳۷۵ نفر فرزند محسنین هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۶۰۴ نفر حامی این ایتام هستند، بیان کرد: بیشترین نیاز ایتام شامل معیشت،تحصیل و مسکن است که در این زمینه باید نیکوکاران نگاه ویژه‌ای به این گروه از افراد داشته باشند تا مشکلات آنها برطرف شود.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha