بیش از ۱۱ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده در استان همدان صرف محرومیت‌زدایی شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: ۱۱ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان صدقه ۶ ماهه نخست سال در این استان جمع آوری و صرف محرومیت‌زدایی از خانواده‌های زیرپوشش شد.

«محمدرسول شیخی‌زاده» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک‌های اهدایی و صدقات جمع آوری شده از مردم صرف محرومیت‌زدایی، تامین جهیزیه نوعروسان، مسکن نیازمندان، کمک هزینه درمانی، اشتغال، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش و خوداتکایی خانوارهای نیازمند می‌شود.

وی تصریح کرد: استان همدان دارای چهار هزار و ۳۰۰ صندوق بزرگ، سه هزار و ۲۴۰ صندوق متوسط و ۱۹ هزار و ۴۰۰ صندوق کوچک در معابر عمومی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: کد QR با هدف اشاعه روزافزون فرهنگ احسان و انفاق و استفاده از شیوه‌ های نوین در پرداخت صدقات و سایر کمک ‌های مردمی فعال است و هم استانی ها می توانند در راستای کاهش هزینه و تسهیل در پرداخت صدقات خود را از طریق روش کد QR پرداخت کنند.

شیخی‌زاده، کمک به درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین مددجویان زیر پوشش و رسیدگی به وضعیت بهداشت آن‌ها را یکی از اساس‌ترین برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: سه میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان برای خدمات درمانی مددجویان این استان (بیماران خاص و صعب‌العلاج) در سال گذشته پرداخت شد.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از مشکلات مددجویان، پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری است که کمیته امداد با ارائه خدمات بیمه‌ای، هزینه‌های درمانی آن‌ها را پرداخت می‌کند.

۱۱۵ هزار نفر در قالب ۶۱ هزار خانوار به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود ۲ هزار خانوار یک خدمت را دریافت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha