سامانه عیب‌یاب شبکه فیبر نوری در تبریز طراحی و ساخته شد

تبریز- ایرنا- سامانه پیشرفته عیب‌یاب شبکه فیبر نوری برای نخستین بار در کشور در یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در دنیای ارتباطات برای تبادل داده ها، پایداری شبکه از اهمیت فراوانی برخوردار است و تشخیص نواقص و خرابکاری فیبرنوری نیاز به فن آوری خاصی دارد که در تبریز قابل دسترس شد. 

علی محمدی اظهار کرد: دستگاه های اندازه گیری اپتو الکترونیکی فیبرنوری را در این شرکت طراحی می کنیم و اکنون در این شرکت دستگاه «او.تی.دی.آر» سامانه عیب یاب شبکه فیبر نوری در حوزه مخابرات نوری طراحی و تولید می شود.  

وی ادامه داد: در این عیب یاب یک روش سریع و آسان برای پیدا کردن لینک‌های فیبر شماره گذاری نشده یا قطع بودن فیبر، استفاده از لیزرهای موجود در بازار  است که در صورت تاباندن نور لیزر در یک سر فیبر در انتهای آن نور نیز قابل مشاهده می باشد.

وی افزود: اینترنت وایرلس Wireless (بی سیم) به سیستم «یو آی» وصل می شود و از این طریق اطلاعات مختلف مسیر فیبر نوری از جمله تلفاتی که در شبکه وجود دارد یا قطعی وجود داشته باشد، قابل تشخیص است. 

محمدی با بیان اینکه هزینه ساخت این سامانه ۳۰درصد کمتر از مشابه خارجی آن است، گفت: البته تلاش می کنیم بخش های سخت افزاری و نرم افزاری محصول را ارتقا دهیم تا کیفیت آن رقابت پذیرتر از انواع خارجی آن باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha