فعالیت شورای تحول محلات در ۲۲ شهرستان مازندران شروع شد

ساری -ایرنا- فعالیت شورای تحول محلات مازندران با محوریت تحقق محله اسلامی و احیا مساجد به عنوان مرکز برنامه ریزی و تصمیم‌گیری برای توسعه و حل و فصل همه مشکلات همان محله آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش  شورای تحول محلات مازندران با هدف دخالت دادن مردم در حکمرانی با محوریت مسجد محله امروز با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری برگزار شد.

بر اساس اساسنامه شورای محلات تحول افراد خاص شامل نخبگان، اعضای شورای مسجد، امام جماعت مسجد، دهیار و شورای محله عضو این شورا هستند. طبق برنامه دبیری شورای تحول محلات با فرمانده پایگاه بسیج است و امسال ۴۰ محله برای عملیاتی شدن این شورا برنامه ریزی شده است.

مراقب نفوذ فرهنگ های غیر اسلامی در محلات مازندران باشیم

نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش بررسی و تبیین شورای تحول محلات با بیان اینکه در فتنه و آشوب اخیر اغتشاشگران و منافقان بی آبرو و مردم با همراهی نکردن آنان عزتمندتر شدند، از گروه های امنیتی و انتظامی و بسیج در کنترل و مقابله با اغتشاشگران قدردانی کرد.

فعالیت شورای تحول محلات در ۲۲ شهرستان مازندران شروع شد

آیت الله محمدی لائینی در مورد شورای محلات اسلامی در مازندران گفت: این که برخی از خوش نشینان با ثروتشان نسبت به تغییر کاربری زمین اقدام و با ویلا سازی اعتقادات مردم محلات را تحت تاثیر دهند چالش جدی فرهنگی استان است.

وی ادامه داد: این افراد در حالی که از همه خدمات بهره مند می شوند اما این افراد بی حجابی و سگ بازی و مسایل غیر دینی. را ترویج می دهند.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: محله اسلامی باید مسایل اعتقادی و فرهنگی را  به درستی رصد کند و یافتن مسأله در این محلات برای اسلامی کردن بسیار مهم است.

آیت الله محمدی لایینی تصریح کرد :مازندران با داشتن جنگل و دریا نیاز به برنامه جامع برای استفاده اسلامی دارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این همایش با اظهار این که این طرح از ۲سال گذشته در بابلسر به صورت آزمایشی اجرایی شد، گفت : این که چگونه مردم را در حل مسایل و مشکلات شأن دخالت بدهیم از اهداف دیگر این شورا است.

سردار سیاوش مسلمی  بر لزوم احیای مساجد محلات تاکید کرد و ادامه داد: اکنون الگویی از تحول محلات اسلامی از بابلسر بدست آمده است،. یعنی  همه امورات در محلات در مساجد قابل برنامه ریزی و تصمیم گیری شود و مردم با ظرفیت منطقه و افراد محله به توسعه برسند و چالش ها را حل و فصل کنند.

وی با  اظهار این که فرمانداران و امامان جمعه ۲۲شهرستان مازندران نسبت به فعالیت شورای تحول. محلات توجیه شدند، توضیح داد: نماینده ولی فقیه در مازندران رییس شورای تحول، استاندار جانشین این شورا و دبیری این شورا بر عهده سپاه استان است.

سردار مسلمی تصریح کرد: مساجد همانند گذشته می توانند محل حل و فصل مشکلات محلات باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha