استاندار مازندران: لازمه احیای مساجد، گفتمان سازی است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت که لازمه موفقیت در اجرای طرح تحول و احیای مساجد در استان، گفتمان سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه سه‌شنبه در جلسه احیای مساجد استان با بیان اینکه به اثرگذاری مساجد در حکمرانی اسلامی توجه می شود، گفت که در همین راستا در سفرهای شهرستانی نیز مهم ترین جلسات در مساجد برگزار شود که این امر بیانگر توجه مسئولان ارشد استان به مساجد است.
وی اظهار داشت: برای مساجد باید یک برنامه تحولی مردم پایه ایجاد کنیم تا مسجد توسط مردم اداره شود.
حسینی پور گفت: اداره امور مساجد توسط مردم یک اصل مهمی است که باید به آن توجه شود و در صورت غفلت در ابن بخش دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، غیرممکن خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ها باید معطوف به این امر مهم باشد تا بین مردم و مسجد پیوند ناگسستنی ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به وجود چهار هزار و ۳۶۵ مسجد در این استان، افزود: مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه معنوی، اجتماعی و سیاسی از جایگاه والایی برخوردار است.
حسینی پور ادامه داد: طرح تحول مساجد موضوع مهمی است و در این راستا باید نسبت به افزایش ظرفیت ها و امکانات مساجد اقدام کرد.
وی با بیان اینکه رسانه ها از اثرگذاری بالایی در بخش های مختلف برخوردارند گفت: برای احیای مساجد باید از ظرفیت های رسانه ها بیش از پیش استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در طرح تحول مساجد، روزشمار تعیین شود تا بتوانیم بر اساس آن علاوه بر شناسایی مشکلات و موانع، کارها را نیز پیش ببریم.
استاندار مازندران با عنوان اینکه حضور بسیج باید در مساجد تقویت شود، گفت: محور اصلی پویایی مساجد نیروهای بسیج هستند.
حسینی پور با بیان اینکه بسیاری از مساجد مازندران امام جماعت ندارد، افزود: دفاتر امام جمعه در شهرستان ها می توانند پس از شناسایی مساجد، از وجود علما و روحانی برای امام جماعت مساجد استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی مساجد مازندران را فعال کنیم تا این پایگاه مهم سیاسی اجتماعی بتواند تقش و اثرگذاری خود را به خوبی ایفا کند.

استاندار مازندران: لازمه احیای مساجد، گفتمان سازی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha