مجری طرح: بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور، جهشی در مسیر ترانزیتی است

ارومیه - ایرنا - مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور پایانه مرزی بازرگان در آذربایجان‌غربی را به بندر امام خمینی (ره) استان خوزستان متصل می‌کند، گفت: بهره برداری از این کریدور، جهشی در مسیر ترانزیتی کشور است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا خرمی روز چهارشنبه در بازدید از فازهای اجرایی طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه تاکنون این طرح ملی هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بخش اعظمی از این کریدور به پایان رسیده و تمام قطعات آن تا یکسال آینده تکمیل و زیر بار ترافیک  می‌رود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی راهگذر غرب در پنج استان (آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان) در حال اجراست که آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در میزان پیشرفت این طرح به شمار می‌رود.

مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور ادامه داد: این گذرگاه بین‌المللی در ١٠ جبهه کاری بزرگراه‌های ارومیه  - مهاباد، میاندوآب - بوکان، قطعه چهار و پنج بزرگراه سلماس - خوی و سه‌راهی ایواوغلی به سمت گیت منطقه آزاد ماکو در دست احداث است.

 وی با ابراز رضایت از روند احداث این مسیر ترانزیتی در آذربایجان‌غربی، گفت: یک سوم طول کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شده که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته خرمی، پیشرفت روزافزون کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد فعالیت شبانه‌روزی و کار جهادی برای اتمام این پروژه شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، از ۵۴۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha