آذربایجان‌غربی مهیای حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های رای

ارومیه- ایرنا- آذربایجان غربی با همت مسوولان و مردم از اقشار مختلف جامعه آماده خلق یک حماسه دیگر در پای صندوق های رای است تا روز هشتم تیر نیز به روزهای پرافتخار این خطه از میهن اسلامی اضافه شود.

به گزارش ایرنا، با سقوط هلیکوپتر حامل رییس جمهور و هیات همراه در ۳۰ اردیبهشت امسال، روزی سیاه در تاریخ ایران اسلامی نقش بست و همگان در بهت و حیرت از این واقعه ناگوار بودند؛ اما آنچه که پس از این ضایعه دردناک به سرعت اجرایی شد، مقدمات سپردن سکان امور اجرایی کشور به رییس جمهور جدید بود.

با تلاش های صورت گرفته و طبق قانون اساسی، همت والایی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حدود یک سال پیش از موعد مقرر انجام شد و مقدمات یک به یک فراهم می شد تا اینکه تبلیغات انتخاباتی با حضور ۶ نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان آغاز شد.

در طول مدت حدود ۱۷ روز تبلیغات ساعت ها فیلم تبلیغی از سوی ۶ نامزد در معرض دید همه مردم ایران قرار گرفت تا اینکه در روزهای پایانی و یکی دو روز مانده به انتخابات، ۲ تن از نامزدها از ادامه رقابت انصراف دادند تا داوطلبان این دوره به چهار نفر کاهش یابد.

در کنار فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان و هواداران آنان، تیم های اجرایی، نظارتی و عملیاتی انتخابات نیز با سرعت روند کار را در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی انجام می دادند تا نقصانی برای روز انتخابات نماند.

با نزدیک شدن به روز هشت تیر تلاش های مسوولان نیز منسجم تر شده و این استان یک صدا آماده استقبال و برگزاری این رویداد بزرگ همزمان با سراسر کشور شده تا امروز، جمعه هشتم تیر مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر خلق کرده و ضمن خوشحالی دوستان این جغرافیای عزتمند، دشمنان را نیز بار دیگر مایوس و ناامید کنند.

زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در آذربایجان غربی فراهم است

استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص به آماده بودن استان برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمندفراهم شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: در این زمینه ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

آذربایجان‌غربی مهیای حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های رای

وی اضافه کرد: امروز، هشتم تیر ماه شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، در امنیت و سلامت کامل و با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

وی در ادامه سلامت را یکی از ارکان و مولفه‌های مهم انتخابات و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: تامین سلامت انتخابات وظیفه شرعی و قانونی بوده و از آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم استان برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد و گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح، می‌تواند زمینه رشد و تعالی و پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم سازد.

معتمدیان اظهار کرد: مردم در ساعات اولیه اخذ رای در پای صندوق‌های رای حضور یابند تا حماسه دیگری را در تاریخ آذربایجان غربی رقم زده و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند.

۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی نیز به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات باشکوه در روز هشتم تیر اشاره کرد و گفت: ۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان در این دوره به شمار می روند.

رضا ابراهیمی افزود: در این دوره از ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای، یک هزار و ۴۷۶ شعبه ثابت و ۸۸۱ شعبه سیار هستند تا همه مردم آذربایجان غربی بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از کل شعبات در نظرگرفته شده برای آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی است.

وی ادامه داد: تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق های اخذ رای به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه براین با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق های رای در مناطق روستایی بیشتر باشد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اظهار کرد: در انتخابات مجلس برای رای دادن پنج سند می توانست ارائه شود اما دراین دوره تنها ۲ سند شامل اصل کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت و رای دادن لازم است و همچنین شناسنامه ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

وی افزود: متولدان روز هشتم تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند در انتخابات این دوره شرکت کنند.

آمادگی شبکه‌های ارتباطی آذربایجان غربی برای برگزاری انتخابات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی هم با توجه به الکترونیکی بودن بخشی از فرایند انتخابات در استان اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی استان برای برگزاری انتخابات کاملا فراهم شده است.

قاسم جلیلی نژاد اضافه کرد: تلاش خواهیم داشت تا همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، از استان های پیشتاز در تامین زیرساخت های ارتباطی باشیم.

آذربایجان‌غربی مهیای حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های رای

وی ادامه داد: حوزه ارتباطی استان با برگزاری مانورهای چالشی قبل از برگزاری انتخابات نقاط ضعف را شناسایی کرده و آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات محک زده است.

وی گفت: با وجود زمان محدود، زیرساخت های ارتباطی برای برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای در استان فراهم و پهنای باند مورد نیاز تامین شده و زیرساخت‌ها در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مهیا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل اکیپ های ویژه نظارتی در روز انتخابات گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، تیم‌های پشتیبانی فنی ویژه برای حوزه‌های انتخاباتی در کمیته ارتباطات فعال گردیده تا به سرعت مشکلات احتمالی را رفع کنند.

۱۸۰ تیم آماده تامین برق پایدار حوزه های انتخاباتی در آذربایجان‌غربی هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی هم گفت: نیروهای عملیاتی این شرکت در قالب ۱۸۰ گروه برای تامین برق پایدار حوزه های انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

طاهر کیامهر افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت خدمات رسانی در زمان برگزاری انتخابات، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای پشتیبانی و پایداری کامل شبکه‌های توزیع برق و تامین برق شعب اخذ رای اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: تامین و آماده باش چندین دستگاه خودرو عملیاتی سنگین و نیمه سنگین، بازدید گروه‌های اجرایی از وضعیت تامین برق مراکز و شعب اخذ رای در شهرستان‌ها، انجام اصلاحات و تعمیرات مورد نیاز احتمالی و پیگیری و پیش‌بینی تامین برق اضطراری فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها از جمله تمهیدات ذکر شده است.

وی بیان کرد: از روز پنجشنبه تا پایان برگزاری انتخابات و شمارش آرا این نیروها آماده باش خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: این گروه های عملیاتی شامل گروه های اجرایی، عملیاتی، پشتیبانی و نظارتی به صورت کامل آماده هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام کنند.

۵۶۱ شعبه اخذ رای برای انتخابات در ارومیه پیش بینی شد

فرماندار ارومیه نیز گفت: ۵۶۱ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

غلامحسین عماری افزود: از این تعداد ۲۹۵ شعبه ویژه شهر ارومیه است که نسبت به انتخابات دوره گذشته هشت شعبه افزایش یافته است.

آذربایجان‌غربی مهیای حماسه‌ای دیگر در پای صندوق‌های رای

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲۱ شعبه در بخش مرکزی، ۴۳ شعبه در بخش سیلوانا و ۴۱ شعبه نیز در بخش نازلو برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در انتخابات امروز، جمعه ۳۵ شعبه در بخش صومای برادوست و ۲۶ شعبه در بخش انزل ارومیه، آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

فرماندار ارومیه ادامه داد: نسبت به اسفند سال گذشته که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، ۱۸ شعبه در کل شهرستان برای سهولت کار مردم افزایش داشته ایم.

عماری گفت: همچنین امسال ۱۶۷ صندوق سیار برای جمع آوری رای در مناطق شهری و روستایی و همچنین سایر مراکز و اماکن از جمله بیمارستان ها، پادگان ها و خوابگاه های دانشجویی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز می شود و طبق زمان بندی اولیه تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

درصورت لزوم، این زمان بندی تمدید می شود تا همه آرای مردم حاضر در صف های شعبات اخذ رای در صندوق ها ریخته شود.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha