۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84917566
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ تخت به تخت های روانپزشکی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در یکسال عملکرد دولت سیزدهم، با هدف رفع کمبودهای بخش درمان، ۱۷ تخت به تخت های روانپزشکی در مرکز استان افزوده شد.

دکتر علی عفتی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این تنها ۴۹ تخت روانپزشکی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد فعال بود.

وی افزود: این بیمارستان بخش‌های مختلفی همچون بخش اعصاب و روان دارد که تاکنون به آن کمتر توجه شده بود در حالی این بخش نیازمند توجه بیشتری است.

عفتی زاده با بیان اینکه تکمیل تجهیزات خدماتی و درمانی همواره از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است، گفت: در سالجاری سه دستگاه سی پی آر، ۲ دستگاه ام آر آی،  و یک دستگاه سی اتی اسکن برای بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و بیمارستان و آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان از محل وام بانک جهانی تهیه شد.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین ۴۳ مانیتورینگ علائم حیاتی ثابت و سانترال، ۳۴ ساکشن پرتابل، ۱۲۱ تخت سه شکن مکانیکی و ۲۵ تشک مواج نیز برای مراکز درمانی استان تهیه شده است.

بهره مندی شهرستان های محروم از پزشک متخصص

عفتی زاده از بهره‌مندی شهرستان گرمه و جاجرم از متخصص قلب به صورت تمام وقت خبر داد و گفت: تا پیش از این، بیماران قلبی شهرستان گرمه و جاجرم توسط متخصص داخلی ویزیت و در موارد نیاز به شهرستان‌های همجوار اعزام می‌شدند.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مداوم در معاونت درمان دانشگاه توانستیم پوشش کامل تخصص قلب را در تمام روزهای ماه به بیمارستان جوادالائمه شهرستان جاجرم اضافه کنیم.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین مرکز تخصصی بیماران قلبی در بجنورد بعد از چندین تعطیلی با مقیم شدن دو پزشک متخصص قلب فعال شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha