دشمن از غفلت فرهنگسازی در استفاده از فضای مجازی استفاده کرد

سمنان- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: دشمن به دنبال هویت‌زدایی از نسل امروز است و از غفلت ما در فرهنگسازی و ارتقای سوادرسانه‌ای برای استفاده از فضای مجازی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: فرهنگ‌سازی و بسترسازی در حوزه استفاده از فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای سد راه برنامه های دشمنان است.

وی ادامه داد: آموزش تلفیقی و ترکیبی با همراهی والدین و بهره‌مندی بیشتر از فضای مجازی تقویت شود.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی و بسترسازی در زمینه استفاده از فضای مجازی از غفلت‌ها بود و دشمن از این غفلت استفاده کرد.

محمودزاده بیان کرد: امسال دشمن  تلاش کرد به مراکز آموزشی نفوذ کند که با بصیرت نگاه خوب فرهنگی، نتوانست راه به جایی ببرد.

نقش بصیرت‌افزایی در برابر دسیسه دشمن برای هویت‌زدایی از نسل امروز

وی ابراز داشت: دشمن از ایران قوی ترس دارد و از ظرفیت قوی علمی ایران در هراس است، به همین دلیل به دنبال آسیب زدن به کشور و ایجاد سردرگمی و درگیری نخبگان و جوانان به حاشیه است.

محمودزاده تاکید کرد: انتظار است در قالب شورای آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین برای دانش‌آموزان دوره‌های بصیرت‌افزایی برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی افزود: شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در استان‌ها می‌تواند با فکر، امکانات و قابلیت آحاد مردم و ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی مسیر پیشرفت و تعالی را مهیا سازد.

محمودزاده اضافه کرد: تضمین آینده و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وابسته به آموزش و پرورش است و سندهای بالادستی و نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهر تایید این مطلب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت: تربیت سرمایه انسانی از ماموریت‌های آموزش و پرورش است و اگر اعتقاد این باشد که آینده انقلاب اسلامی در لحظه لحظه کلاس‌های درس شکل می‌گیرد، اغراق آمیز نیست.

محمودزاده تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و کشور را قرارگاه سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و پاسخ به پرسش‌های دهه ۸۰ و نودی ها مورد توجه باشد.

نابرابری آموزشی، از تهدیدهای‌ دوران کرونا

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه یادآور شد: فقر و نابربابری آموزشی، آسیب روحی و روانی و جاماندن از تحصیل و ضعف در آموزش گروهی، از آسیبهای شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته بود.

وی تاکید کرد: افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش باید با انجام پژوهش‌های کارآمد بیش از پیش مورد توجه باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه افزود: کیفیت در عدالت تربیتی و آموزش مورد توجه باشد و برچیده شدن کلاس‌های کانکسی از جمله راهکارهای مدنظر در ارتقای کیفیت عدالت آموزشی و تربیتی است.

رویکرد دولت سیزدهم و مردمی‌سازی آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی آموزش و پرورش از راهبردهای دولت سیزدهم است و درنظرگرفتن نقش ویژه برای والدین به‌منظور نظارت بر فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه است.

وی با اشاره به سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید کرد: برای عملیاتی شدن سند راهبردی آموزشی در چهار یا هشت سال آینده باید تمام دستگاه‌های اجرایی همراه آموزش و پرورش باشند.

محمودزاده بیان کرد: هزینه‌کرد به ازای هر دانش‌آموز ۱۲ میلیون تومان است و استفاده از ظرفیت خیران کمک‌کننده در هزینه‌کردها است.

وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر اشتغال جوانان را فراهم می‌کند و باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه تحقق برنامه هفتم برای رسیدن به سهم ۵۰ درصد آموزش‌های مهارتی برسیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه ادامه داد: جامانده و ترک تحصیل در استان سمنان کمتر وجود دارد و این موضوع نشان از عملکرد مطلوب مسوولان استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه استان سمنان در سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۱۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha