معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بانک ها به پرداخت تسهیلات فرزندآوری سرعت بخشند

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران بانک های استان خواست تا پرداخت تسهیلات فرزندآوری را جزو اولویت های مهم کاری قرار داده و نسبت به پرداخت آن سرعت بخشند.

به گزارش ایرنا ، سید جواد هاشمی‌مهر روز چهارشنبه در نشست جوانی و افزایش جمعیت استان با بیان اینکه مساله مهم جوانی و افزایش جمعیت مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: همراه با بانکها  مدیران دستگاههای اجرایی نیز برای اجرای قانون جوانی جمعیت پای کار باشند تا بتوانیم در این زمینه گامی برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت برداریم.

وی از مدیران بانک‌ها خواست تا در نشست آینده گزارشی از اقداماتی که در این حوزه انجام داده اند و میزان تسهیلات پرداختی در حوزه فرزندآوری و اینکه چه تعداد افراد در نوبت دریافت تسهیلات هستند ارائه دهند.

به گفته هاشمی مهر با توجه به هرم سنی جمعیت موضوع جوانی جمعیت باید به عنوان یکی از دغدغه های مدیران قرار گیرد و  به سهم خود در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عموم جامعه در این خصوص تلاش کنند.

راه اندازی سامانه نمای جوانی 

حجت‌الاسلام رسول ساکی، دبیر ستاد راهبردی خانواده و جمعیت حوزه علیمه کشور  در این نشست از راه‌اندازی سامانه نمای جوانی خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه از اطلاعات، تسهیلات و خدمات دولت برای افزایش جمعیت و فرزندآوری آگاه شوند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با افزایش نرخ رشد جمعیت، افزود: هم اکنون با جنگ جمعیتی رو به رو هستیم و این درحالی است که ما با این موضوع عادی برخورد می‌کنیم.

کیان دهراب پور، مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سازمان به زوج‌های نابارور تا ۹۰درصد تخفیف، خدمات ارائه می‌دهد، افزود: زوج‌هایی که حتی بیمه پایه ندارند از این خدمت می‌توانند بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۳زوج به ۲مرکز ناباروری بی بی حکیمه گچساران و شهید جلیل یاسوج مراجعه کرده اند، بیان کرد: این زوج‌ها از تخفیف یک میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومانی برخوردار شدند.​

داود صادقی، مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد هم از کاهش ۶ درصدی فرزند آوری در ۶ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: وفات ۲۹ درصد و ازدواج ۶ درصد کاهش و طلاق روند افزایشی داشته است.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مصوب شده در شهرهای زیر ۵۰۰هزار نفر، ۲۰۰متر زمین با تنفس دوساله و اقساط هشت ساله به خانواده‌های دارای دوقلو واگذار شود، گفت: این درحالی است که تاکنون در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده‌ها زمینی واگذار نشده است.

 علی شهابی نسب، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت دختران مجرد بالای ۱۰ سال این استان را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری جوانان در استان۲۲.۶درصد است که این خود بزرگترین تهدید برای ازدواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha