امکان دسترسی به نسخ گذشته با راه‌اندازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت فراهم شد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و راه اندازی سامانه شهروندی امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته فراهم شد گفت: عمده مشکلات بیمار برای مراجعه به بیمه های تکمیلی، نبود امکان‌ دسترسی به این نسخ بود.

«فریبرز نیاستی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این امکان در سامانه شهروندی برای بیمه شدگان فراهم شده است تا کل سوابق نسخه که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است را مشاهده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: همچنین بیمار می تواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال کند تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.

نیاستی توضیح داد: اجرای طرح بزرگ و ملی مهم نسخه نویسی الکترونیکی آثار و فواید بسیار ارزشمندی برای نظام سلامت کشور به همراه دارد که تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان و حفظ سوابق پزشکی و درمانی افراد با نسخه نویسی الکترونیکی از جمله این آثار است.

وی بیان کرد: کاهش خطاهای مربوط به نسخه خوانی در داروخانه ها، مدیریت و ساماندهی هزینه های نظام سلامت، صرفه جویی در مصرف کاغذ و رفع مشکلات مربوط به حفظ و نگهدای سوابق پزشکی از فواید طرح نسخه نویسی الکترونیکی به شمار می رود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تسریع در انتقال و رصد داده‌ها، پایداری اطلاعات، کاهش خطا، پایش و نظارت فنی و دقیق و نیز صرفه‌جویی در هزینه ها از جمله مصرف کاغذ را از مزیت‌های طرح نسخه‌نویسی الکترونیک دانست.

نیاستی گفت: احتمال مواجه شدن با درخواست های القایی و بسیاری از خدمات غیر قانونی قبل از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی وجود داشت اما امروز جلوی سوء استفاده‌ های احتمالی گرفته شده و این طرح بزرگ ملی موجب کاهش تقاضاهای القایی همچنین حفاظت از منابع مالی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: هم اکنون در تمامی مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی انجام می شود.

نیاستی درباره قابلیت‌های سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://bimehsalamatiranian.ir نیز گفت: سامانه شهروندی پنلی است که می توان از طریق آن به درخواست پوشش بیمه ای افراد رسیدگی کرد، بیمه شدگان می توانند هزینه هایی که برای آنها به صورت الکترونیک انجام شده را در سامانه شهروندی بیمه سلامت مشاهده کنند.

وی ادادمه داد: همچنین بیمه شدگان می توانند مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران را نیز جستجو کنند و اگر فردی دارای بیمه همگانی بوده و به پزشک خانواده منتسب است می تواند اطلاعات پزشک خانواده خود را نیز در سامانه مشاهده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha