۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84921973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: بستر صادرات انگور باید تقویت شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: بستر صادرات انگور در این استان با توجه به نیاز کشور به ارزآوری باید تقویت شود.

به گزارش ایرنا محمد رضا حسین نژاد روز دوشنبه در نشست تخصصی میز انگور خراسان شمالی اظهارداشت: سال های گذشته بخشی از انگور تولیدی استان صادر می شد که باعث رونق کار تاکداران شده بود.

وی بر ضرورت ایجاد زنجیره صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالقوه استان در حوزه محصول انگور باید برگزاری جلسات توجیهی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: استفاده از مزیت های استان به ویژه حوزه کشاورزی امری ضروری است و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مسیر توسعه را هموارتر می کند.

وی بر خرید تضمینی انگور و شناسایی بازارهای فروش تاکید کرد و گفت: با این اقدامات باغداران با اطمینان بیشتری نسبت به تولید حرکت خواهند کرد.

حسین نژاد تصریح کرد: برگزاری این نوع نشست ها باید در راستای آموزش برای رسیدن به وضعیت مطلوب انجام شود.

نیاز انگور به برند خاص 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بخش کشاورزی خراسان شمالی در ادامه اظهارداشت: برای صادرات انگور با تجار برخی از کشورها مراوداتی شده است و زمینه برای این امر فراهم است.

سعید پور آبادی افزود: انگور این استان باید با برند خاص خودش در سایر کشورها عرضه شود که این امر مستلزم ایجاد صنایع بسته بندی است.

وی تصریح کرد: انگور این استان با کیفیت بسیار بالایی تولید می شود اما با نام سایر استان ها عرضه می شود و با وجود اینکه از نظر تولید و کیفیت در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار هستیم اما این محصول ناشناخته است.

پورآبادی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت استاندارد های لازم در تولیدات محصولات کشاورزی به ویِژه انگور تاکید کرد و اظهارداشت: نباید محصولات تولیدی بیش از استاندارد باقی مانده سموم داشته باشد.

وی عنوان کرد: در سال جاری با رایزن اقتصادی تعدادی از کشورهای آسیایی نشست هایی در خصوص بحث صادرات محصولات کشاورزی برگزار شده است.

میز تخصصی انگور خراسان شمالی با حضور شماری از مسوولان کشوری، استانی کشاورزان و تاکداران در سالن جلسات بانک ملی بجنورد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha