استاندار خراسان رضوی: زمین برای ساخت مسکن در اختیار خانواده هایی دارای سه قلو به بالا قرار گیرد

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید بسته تشویقی مناسبی برای خانواده ها در نظر گرفته شود، گفت: لازم است خانواده هایی که دارای فرزند ۳ قلو به بالا هستند، در صورت نداشتن مسکن، زمین مناسب برای ساخت داده شود زیرا آنها درگیر فشار زندگی هستند و لازم است که مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری شامگاه چهارشنبه و در جلسه ستاد صیانت از خانواده و جوانی جمعیت استان خراسان رضوی افزود: موضوع جوانی جمعیت دارای اهمیت بسیار است و برنامه عملیاتی برای حمایت از خانواده ها در این خصوص حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برای انجام کار فرهنگی نیز باید نوآوری در روش ها نیز وجود داشته باشد؛ به عنوان نمونه مردم به افرادی که مورد توجه و اعتماد آنها، علاقه مند هستند و به عبارتی اگر یک پزشک در زمان معالجه بیمار، مطلب فرهنگی و اخلاقی را بیان کند، بیشتر از سوی مردم، مورد پذیرش قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید بتوانیم با برنامه ریزی دقیق از همه ظرفیت های رسانه ای، فضای مجازی، مبلغان و افراد تاثیر گذار اجتماعی در این خصوص بهره برد.

وی گفت: درخصوص این قانون باید نقش دستگاه‌ها، برای اجرای مشخص باشد تا قابلیت پیگیری و رصد درخصوص پیشرفت کار وجود داشته باشد.

نظری افزود: استانداری وظیفه هماهنگی بین دستگاه های استان را برعهده دارد و سایر نهادها با هم افزایی و مشارکت بیشتر در کنار گروه های مردمی، نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا خلاء موجود حل شود و این در حالیست که کارهای اقناعی و فرهنگی، باید متناسب با مخاطب انجام شود تا تاثیر مناسب داشته باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع باید از گفت وگو چهره به چهره در ارتباط با خانواده ها بهره برد، به همین دلیل باید به سراغ آنها رفت تا در صورت اطلاع از شرایط ویژه آنها مانند امکان جلوگیری از سقط جنین، پیگیری در امر ازدواج جوانان و یا جلوگیری از طلاق و رفع مشکلات خانوادگی، کمک و پیگیری لازم صورت پذیرد و این کار توسط کمیته های مردمی به خوبی قابلیت اجرا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha