واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه امسال وارد مدار می‌شود

ارومیه - ایرنا - قائم مقام شرکت تدبیرسازان سرآمد (مالک و سرمایه گذار سیکل ترکیبی ارومیه) با اشاره به افتتاح واحد دوم بخش بخار این نیروگاه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور گفت: واحد سوم این بخش هم تا پایان امسال وارد مدار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، میرفتاح فتاح قره باغ روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این واحد نیروگاهی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این واحد، آخرین واحد بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه خواهد بود که با افتتاح آن، بخش بخار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این واحدها، انرژی تولیدی بدون استفاده از هیچ سوختی است، اضافه کرد: با افتتاح واحد سوم سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز در این نیروگاه صرفه جویی خواهد شد.

فتاح قره‌باغ ادامه داد: با افتتاح واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، برق ۱۶۰ هزار خانوار تامین می‌شود.

قائم مقام شرکت تدبیرسازان سرآمد (مالک و سرمایه گذار سیکل ترکیبی ارومیه) اظهار کرد: این نیروگاه، بزرگترین نیروگاه شمال غرب کشور بوده و همه استان‌های شمال غرب و غرب از آن تامین نیرو می‌کنند.

به گزارش ایرنا، واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه امروز، پنجشنبه به صورت همزمان با چهار نیروگاه دیگر توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نیروگاه که ۱۶۰ مگاوات ظرفیت دارد، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و مسوولان استانی حضور داشتند.

برای اجرای این فاز از نیروگاه، ۱۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

همزمان با واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، واحدهای نیروگاهی در زنجان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید که مجموع ظرفیت آنها هزار و ۲۶ مگاوات است.

امروز و به صورت همزمان ۶ واحد نیروگاه حرارتی با حضور رئیس جمهور به شبکه سراسری برق اضافه شد که ظرفیت تولید برق کشور را ‌هزار و ۲۶ مگاوات افزایش داد.

واحد بخار نیروگاه‌های فردوسی مشهد، هریس آذربایجان‌شرقی، جهرم فارس و ارومیه در آذربایجان‌غربی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

برای ساخت واحدهای نیروگاهی جدید ۶۵۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و در مدت زمان ساخت آنها برای دو هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha