هشدار سطح زرد هواشناسی کرمانشاه/ دمای هوا به طور متوسط ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به باران پراکنده و احتمال بروز رعد و برق از امروز، یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری در استان «هشدار زرد» صادر کرد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه‌ای ناپایدار از اواخر وقت امروز تا روز سه‌شنبه جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

«سعید قاسمی» افزود: این سامانه علاوه بر رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد توام با گردوخاک محلی، بارش‌هایی نیز، غالباً به شکل پراکنده و احتمالاً همراه با رعدوبرق، برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه احتمال بارش در روز دوشنبه (فردا) و در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان بیشتر به نظر می رسد یادآور شد: این سامانه عمدتاً شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: تاثیر این سامانه و بارش ها همچنین موجب لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد و احتمال وقوع خسارت به محصولات کشاورزی حساس خواهد شد.

قاسمی به شهروندان توصیه کرد: در امر رانندگی و فعالیت کوهنوردی شهروندان باید احتیاط های لازم را انجام داده و نسبت به تعجیل در برداشت محصولات آماده و انتقال به انبار اقدام کنند.

وی گفت: به دنبال این وضعیت، از روز چهارشنبه تا جمعه به دلیل استقرار جریانات نسبتاً پایدار، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی شودو دمای هوا تا پایان هفته به طور غالب روندی کاهشی خواهد داشت که میزان متوسط آن بین چهار تا ۶ درجه خواهد بود.

قاسمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قصر شیرین و کوزران به ترتیب با ۲۹ و یک درجه بالای صفر گرمترین و خنکترین نقاط استان بودند و در همین مدت نیز دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۲۴ تا ۶ درجه در نوسان بود.

به گزارش ایرنا و بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha