۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84929683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر کشور: دشمنان دنبال ناراضی کردن مردم از حاکمیت هستند

زنجان – ایرنا – معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال گفت: دشمنان دنبال ناراضی کردن مردم از حاکمیت هستند و همین اتفاقات اخیر هم بهانه هایی برای همین امر و خسته کردن مردم از نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا هاشم کارگر روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان از اول انقلاب هم بر این موضوع متمرکز بوده است، افزود: کشور در شرایطی قرار دارد که دشمنان همه توان و پتانسیل خود را به کار گرفته اند که با انواع و اقسام حیله ها نارضایتی در کشور ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی باید رضایتمندی مردم را در حیطه عملکرد خود افزایش دهد و مردم را به نظام امیدوار کند. 

رییس سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حرکت این سازمان به سمت یک مجموعه تمام هوشمند و مجازی تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات این است که ثبت احوال جایگاه واقعی خود را در حاکمیت پیدا نکرده و یک دلیل این است که این سازمان با هر شکل و مضیقه ای که بوده کار خود را انجام داده است.

کارگر با بیان اینکه ثبت احوال همگام با تحولات وتغییرات در جامعه حرکت نکرده است، افزود: باید به سمت تعریف و ارائه یک سری خدمات جدید حرکت کنیم و در ماموریت ها عرض اندام جدید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قانون ثبت احوال در کشور قدیمی است، خاطرنشان کرد: اگر چه این قانون چند مرتبه مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است ولی پایه قانون فعلی به حدود 100 سال پیش برمی گردد که تمرکز آن فقط بر ثبت چهار واقعه حیاتی بوده است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای فاز اول  GIS جمعیتی در کشور در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این موضوع مهم در کشور مغفول مانده است و از طریق آن قرار است نقشه جمعیتی مکان محور کشور با شاخص های گوناگون استخراج شود.

به گزارش ایرنا در این مراسم مهدی ژاله چیان به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان زنجان معرفی و از خدمات علی شفیعی مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha