امام جمعه مهاباد: توسعه و پیشرفت در سایه امنیت حاصل می‌شود

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: امنیت بالاترین نعمت‌هاست و توسعه و پیشرفت جامعه تنها در سایه آن حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار کرد: همه ما باید اکنون قدردان نعمت امنیت در جامعه باشیم.

به گفته وی، در سایه امنیت است که بازاریان و کسبه بدون هیچ مشکلی به معاملات روزانه خود می‌پردازند و اقشار مختلف جامعه به کارهای روزمره خود بدون مشکل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه لازمه امنیت در جامعه عدالت است، اضافه کرد: امنیت از نعمت‌هایی است تا زمانی که آن را از دست نداده‌ایم قدر آن را نمی‌دانیم و در صورتی که این نعمت از بین برود، جبران و تحقق دوباره آن بسیار سخت و هزینه‌های زیادی لازم دارد.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به دخالت‌های استکبار در امر داخلی کشورهای اسلامی گفت: چند سال قبل سوریه و لبنان از کشورهای آباد و صنعتی منطقه بودند اما استکبار جهانی با توطئه و ایجاد آشوب در آن باعث از بین رفتن امنیت و آرامش شد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی استکبار جهانی با ایجاد گروه‌های معاند و تجهیز آنان به سلاح های پیشرفته، بین آنان تفرقه و  نفاق ایجاد کرد تا مسلمانان به دست همدیگر قتل و عام شوند.

ماموستا امامی یادآور شد: اگر کشورهای اسلامی در راه خدا با هم متحد شوند و فریب نیرنگ‌های استکبار جهانی و دیگر قدرت‌های غربی را نخورند، دشمنان نمی‌توانند بر آنان غلبه کنند و امنیت و آسایش آنان را به یغما ببرند.

وی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در زمینه ایجاد تفرقه در بین جوانان و نوجوانان کشورمان نیز گفت: جوانان باید آگاه باشند، فریب نیرنگ دشمن را نخورند و مسوولان هم به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان که فرزندان این مملکت هستند، دلسوزانه و با ملایمت رفتار کنند.

وی تاکید کرد: برای برقراری امنیت و آرامش در ایران اسلامی باید با اقوام و مذاهب مختلف کشور از روی عدالت و براساس چارچوب قانون اساسی رفتار شود و توسعه در کشور همه جانبه باشد و تنها در مرکز متمرکز نشود.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha