مردم مهاباد: جنایات استکبار را فراموش نکرده‌ایم

مهاباد - ایرنا - مهابادی ها همزمان با ۱۳ آبان در اجتماع پرشور خود اعلام کردند: مردم این دیار جنایات استکبار قبل از پیروزی انقلاب را فراموش نکرده و همچنان پیرو آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمع بزرگی از دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون، بازاریان و کسبه مهاباد روز جمعه همزمان با ۱۳ آبان با تجمع در میدان شهدای، فریادهای «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر امریکا» سر دادند.

مردان و زنان مهابادی با مشت‌های گره کرده و سردادن شعار، انزجار خود را از سیاست‌های استکبار جهانی اعلام و با همراه برافراشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

در بخش دیگری از میدان شهدای مهاباد، شعارها رنگ و بوی انقلابی تر و ولایتمدارانه تر داشت و شرکت کنندگان فریاد می‌زدند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «مگر امت بمیرد رهبر تنها بماند».

مشت‌های گره کرده و رسا بودن فریادهای مردم نشان از باورمندی آنان به این شعارها و نمایش اقتدار آنها در سایه نظام اسلامی بود.

 در قسمتی از میدان که برای تجمع دانش آموزان اختصاص داده شده بود، جمعی از دنش آموزان که پرچم های کوچک و بزرگ و پلاکاردهایی در دست داشتند، همراه با جمعیت فریادهای مرگ بر استکبار سر می‌دادند.

یکی از آنان گفت: ما وارثان دانش آموزان شهید راه انقلاب هستیم و اکنون با آمدن به این تجمع نشان دادیم که در راه دفاع از انقلاب آماده فداکاری هستیم.

مردم مهاباد: جنایات استکبار را فراموش نکرده‌ایم

  در نقطه دیگری از میدان شهدا سه نفر از معتمدان و ریش سپیدان مهابادی که لباس محلی کُردی هم بر تن داشتند، اعلام کردند که ما از اول پیروزی انقلاب تاکنون همراه و یاور انقلاب بوده و همچنان در این بیعت خود هستیم.

یکی از آنان گفت: ما برای فداکاری در راه این انقلاب از هیچ جانفشانی دریغ نمی‌کنیم و حالا هم با حضور خود در این راهپیمایی اعلام کردیم که پیرو آرمان‌های انقلاب و حافظ ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز روز مقاومت و استکبار ستیزی است و ملت ما هزگز جنایات آمریکا و اسراییل را در منطقه فراموش نخواهند کرد.

وی به جوانان هم توصیه کرد با جان و دل از امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی دفاع کنند و تنها با وجود امنیت است که پیشرفت و توسعه کشور ایجاد می‌شود.

مردم مهاباد: جنایات استکبار را فراموش نکرده‌ایم

فرماندار مهاباد نیز که در این تجمع مردمی شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهمترین مسأله ای که امروز در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است حفظ وحدت و امنیت در جامعه است.

امیر قادری با تبریک ۱۳ آبان و روز دانش آموز و قدردانی از مردم و بویژه دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در این تجمع افزود: دشمنان سعی دارند وحدت بین مردم را کمرنگ جلوه دهند و در این راه از نقشه ها و نیرنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

در پایان این تجمع شرکت کنندگان با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و قرائت قطعنامه سراسری روز ۱۳ آبان و تایید بندهای آن با سردادن شعار و تکبیر بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

امروز علاوه بر مهاباد در دیگر شهرهای جنوب آذربایجان غربی، تجمع و راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شد.

مردم مهاباد: جنایات استکبار را فراموش نکرده‌ایم

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

همچنین در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha