۷۰۵ زوج در خراسان‌شمالی از خدمات رایگان درمان ناباروری بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۰۵ زوج استان از ابتدای امسال تاکنون از خدمات رایگان تنها مرکز درمان ناباروری استان بهره‌مند شدند.

دکتر علی عفتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۶۴۳ نفر در سالجاری ویزیت، ۶۲ نفر تشکیل پرونده جدید، ۹۱ نفر دارو درمانی(آی او) و ۲۲ نفر آی یو آی را با همکاری مامای ارشد دریافت کردند.

وی با بیان اینکه درمان ناباوروی از خدمات مهم بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد است، گفت: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی های تخصصی (واژینال) را به زوجین نابارور ارایه می دهد و تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

عفتی زاده یادآور شد: معمولا زوج های نابارور با تحمل هزینه های سنگین برای انجام عمل "آی وی اف" به دیگر استان ها سفر می کنند که در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز درمان ناباروری هزینه شد تا آی وی اف نیز با تعرفه دولتی در این مرکز انجام و خدمات دهی به زوج های نابارور تسهیل شود.

وی افزود: پیش بینی می شود این بخش اواخر آبان ماه سالجاری به بهره برداری برسد.

بیمارستان بنت الهدی در بجنورد دارای ۱۳۲ تخت فعال در بخش های مختلف زنان، مامایی، جراحی، اتاق عمل و نوزادان است.

 کلینیک درمان ناباروری این مرکز درمانی نیز از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج های ناباور استان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha