۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84937380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی: خرید حمایتی زیتون در دستور کار است

قزوین - ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: خرید حمایتی زیتون و همچنین ایجاد صندوق ملی این محصول به منظور حمایت از باغداران و تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی روز چهارشنبه در بازدید از یک واحد فرآوری زیتون در طارم سفلی، افزود: بر اساس تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین بار در کشور به کشاورزان و صنایع تبدیلی و تکمیلی که به خرید زیتون باغداران در قالب خرید حمایتی اقدام کنند مجوز صادرات روغن زیتون خواهیم داد.

این مسوول گفت: برای نخستین بار در کشور زیتون و روغن آن در لیست کالاهای اساسی قرار گرفته است و به طور حتم از حمایت های یارانه ای بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی در دولت سیزدهم بسیار جدی دنبال می‌شود که زیتون به دلیل روغن آن و اهمیت دسترسی مردم به این کالا در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۷۵ هزار هکتار باغ زیتون در کشور،گفت: سال گذشته ۱۰۹ هزار تن زیتون در کشور تولید شد و امسال با تمهیدات و حمایت‌های صورت گرفته تولید از ۲۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد.

برومندی با بیان اینکه کیفیت زیتون تولیدی در کشور مناسب است،اظهار داشت: بر همین اساس روغن زیتون تولید شده در قزوین در ارزیابی های انجام شده از سوی ۱۷۷ آزمایشگاه مرجع شورای بین المللی زیتون، رتبه نخست دنیا را از آن خود کرده است.

 استان قزوین با بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون و تولید ۴۰ هزار تن زیتون از قطب های اصلی تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha