۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۹
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84939229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تجلیل شدند

کاشان - ایرنا – برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیست‌ و ششمین جشنواره کشوری قرآنی هدهد، روز جمعه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه کاشان تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این مراسم گفت: تلاش برای نشر و اشاعه فرهنگ قرآن به نفع جامعه، انقلاب و کشور است چرا که بیشتر مشکلات ناشی از بی‌توجهی به این معجزه الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، منشا ظلم و فساد در جامعه را نادانی و جهل دانست و افزود: قرآن تنها سرمایه‌ای است که می‌تواند بشریت را از ظلم و جهل در جهان نجات دهد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مهدویت، اظهار داشت: برای ظهور امام زمان (عج) باید تلاش کنیم، اگر به این مهم بی‌تفاوت نباشیم و به فکر ظهور منجی عالم بشریت باشیم خداوند متعال در ظهور حضرت ولیعصر (عج) را مانند ماجرای ظهور حضرت موسی (ع) را جلو می اندازند.

در این آیین از محمدعلی دولتی رتبه نخست کشوری در بخش معارفی، سجاد تقدسی در مرحله دانشگاهی بخش قرائت تحقیق، سیدعلی امیری کارمند فعال و مقام‌آور قرآنی در مرحله دانشگاهی رشته اذان و زهرا مرادی‌نعمت رتبه سوم کشوری دانشجوی فعال و مقام‌آور قرآنی در بخش قرائت ترتیل به عنوان نماینده برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قدردانی شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیزگفت: نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان در ۶ بخش‌ آوایی، ادبی، پژوهشی، فن‌آوری، معارفی و هنری به رقابت پرداختند که این دانشگاه توانست رتبه ۲۱ جشنواره را کسب کرد و سه نفر از برگزیدگان نیز به جشنواره ملی راه یافتند.

علی فخری ترویج قرآن در جامعه را ضامن تامین سلامت در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: نفوذ معارف، مبانی اصیل قرآن و سیره امامان معصوم (ع) در متن جامعه باعث افزایش احساس امنیت عمومی، بازدارندگی مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی و توسعه مهرورزی و زیست مومنانه می‌شود.

هجدهم تا بیست و چهارم آبان برابر با ایام رحلت دانشمند و مفسر بزرگ قرآن کریم آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی صاحب «تفسیر المیزان» از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به عنوان هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha