پنجره واحد خدمات دانشگاهی ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم ایجاد «پنجره واحد خدمات دانشگاهی» را تصویب کرد و براین اساس تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تابعه خدمات الکترونیکی خود را از طریق اتصال به این پنجره به متقاضیان ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی خطیبی معاون اداری و مالی و مدیریت منابع، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی، محمدهادی زاهدی مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم و اعضای این کمیته برگزار شد.

در این نشست پس از  بررسی و تبیین تکالیف ابلاغی دولت در خصوص «ایجاد پنجره خدمات هوشمند» دستگاه‌های اجرائی موضوع بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه آموزش عالی تصویب شد: «پنجره واحد خدمات دانشگاهی» ایجاد شود و تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تابعه خدمات الکترونیکی خود را از طریق اتصال به این پنجره به متقاضیان ارائه کنند. 

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پیش از این نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «پنجره خدمات هوشمند وزارت عتف» را ایجاد کرده و آن را به «پنجره ملی دولت هوشمند» متصل کرده است. 

همچنین سازمان‌های تابعه این وزارتخانه اعم از سازمان سنجش آموزش کشور، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، موزه علم و فناوری، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، صندوق رفاه دانشجویان، سازمان امور دانشجویان، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، مرکز نشر دانشگاهی به این پنجره متصل شده‌اند یا در حال اتصال هستند. 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha