به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدهادی زاهدی در دومین نشست مدیران فناوری اطلاعات ستاد و سازمانهای تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح الزامات ابلاغی در خصوص دهمین دوره ارزیابی دولت الکترونیکی، بر تلاش جدی جهت بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی و ارائه مستندات دقیق و منطبق بر شاخصهای ارزیابی از سوی نمایندگان ستاد و سازمانهای تابعه، تأکید کرد.
وی به وضعیت امتیازات کسب شده در دورههای پیشین ارزیابی دولت الکترونیکی توسط ستاد و سازمانهای تابعه به تکالیف قانونی و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات به لزوم اتصال دانشگاهها، پژوهشگاهها، پارکهای علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و گفت: با درنظر گرفتن تکالیف قانونی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با عنایت به الزامات ابلاغی مصوبه جلسه بیست و چهارم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، به نظر میرسد مهمترین شاخص پایش دهمین دوره دولت الکترونیکی بحث اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است، در همین زمینه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی طراحی و اجرا شده است.
همچنین در این نشست مقرر شد جلسات منظم کارشناسی با هر یک از سازمانهای تابعه برای بررسی دقیق وضعیت فعلی و ارائه راهکارهای تخصصی توسط تیم مشاوره برای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و کسب جایگاه مطلوب در ارزیابی دهمین دوره دولت الکترونیک برگزار شود.
به گزارش ایرنا، پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی در ایران به طور رسمی از سال ۱۳۹۵توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات آغاز شده و طبق تکلیف مصرح در قانون برنامه ششم توسعه کشور باید در مقاطع ۶ ماهه این ارزیابی به صورت مستمر برگزارشود. دوره هشتم ارزیابی دولت الکترونیکی ایران از شهریور تا آذر ۱۴۰۰ و نهمین دوره در سال ۱۴۰۱ اجرا شد.
نظر شما