استاندار فارس: خیرین به نهضت راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار بپیوندند + فیلم

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت: از خیرین دعوت می‌کنم که به نهضت تهیه کتابخانه‌های سیار بپیوندند چراکه هر چه داریم از فرهنگ،کتاب،معرفت و اعتقادمان است و اگر بتوانیم این زیربنا را درست کنیم حتما روبناها نیز به دنبال آن درست خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در آئین افتتاح ۲کتابخانه عمومی سیار در استان فارس ضمن تشکر از مجمع خیرین کتابخانه‌ساز و مدیریت کتابخانه‌های استان اظهار کرد: استان فارس در حوزه خیرین در تمام زمینه‌ها پیشتاز است و این هم یکی از حوزه‌هایی است که خیرین فارس در آن پیشتاز هستند.

استاندار فارس: خیرین به نهضت راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار بپیوندند


استاندار فارس ادامه داد: کتابخانه‌ سیار به این معناست که کتابخانه‌ای عازم یک شهرستان و بخشی می‌شود و هر روز هفته در یکی از روستاها مستقر می‌شود و به روستاییان که قشر تولید کننده جامعه هستند خدمات فرهنگی و کتابخوانی را ارائه می‌کند.
ایمانیه اضافه کرد: از سایر خیرین هم  دعوت می‌کنم که به نهضت تهیه کتابخانه‌های سیار بپیوندند.

  آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم  فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار کار بسیار اساسی و بنیادین در حوزه فرهنگی است و همه متفق القول هستند که این کار به عنوان یک مسئله زیربنایی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حال حاضر در مناطق محروم نیاز و ضرورت بسیاری برای راه‌اندازی کتابخانه سیار احساس می‌شود؛ لذا راه‌اندازی این کتابخانه‌ها در این مناطق کار بسیار ارزشمندی است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: انتخاب کتاب برای این کتابخانه‌ها به تناسب افرادی که کتاب را به امانت می‌گیرند کار مهمی است و باید حتما یک برنامه مشورتی در این زمینه انجام شود.

روح اله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس هم اظهار داشت: ۲کتابخانه سیار دشت گل داراب و زنده‌یاد روزی طلب برای خدمات‌رسانی به شهرستان‌های داراب و شیراز افتتاح شد و این کتابخانه‌ها از همین امروز خدمات خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه های استان فارس ادامه داد: متولیان کتابخانه سیار به مناطق روستایی سر می‌زنند و هر روز در یک روستا خدماتی ارائه می‌کنند.

منوچهری با بیان اینکه ضریب امانت کتابخانه‌های سیار ۶برابر کتابخانه‌های ثابت است،گفت: این موضوع باعث می‌شود جامعه وسیع‌تری بتوانند این خدمات را دریافت کنند ضمن اینکه این کتابخانه‌های سیار به مناطق محرومی فرستاده می‌شوند که دسترسی به منابع اطلاعاتی کمتری دارند و ساخت کتابخانه در آن مناطق زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه تمام خدماتی که در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود در کتابخانه سیار هم ارائه خواهد شد، گفت: کتابخانه‌های سیار یک کتابخانه پشتیبان دارند که اگر کتابی در این کتابخانه‌ها نباشد به کتابدار اعلام می‌شود و کتابدار این کتاب را تا یک هفته تهیه کند و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این کتابخانه‌ها از سیستمی برای ثبت‌نام افراد بهره می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha