به گزارش ایرنا، گره ترافیکی در کلان شهر همدان به ویژه در مواقع تعطیلی مدارس در ساعاتی از صبح و ظهر بارها سبب گلایه مندی های شدید شهروندان و همچنین بروز تصادف زنجیره ای، بوق های ممتد ، عاملی برای دیر رسیدن کارمندان و شلوغی و بی نظمی در شهر شده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان می گوید: وجود و ساخت مدارس غیر انتفاعی در معابر کم عرض و پرترافیک عامل اصلی بروز گره های ترافیکی هنگام بازگشایی و تعطیلی مدارس به ویژه ظهر و عصر در شهر همدان است.
سرهنگ فرخ جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش ترافیک ناشی از جانمایی نادرست مدارس غیرانتفاعی، با تصمیم فرماندار در شورای آموزش و پرورش از این پس برای راه اندازی مدارس غیرانتفاعی باید مجوز و استعلامات ترافیکی از شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان نیز دریافت شود.
وی اضافه کرد: بیشتر مدارس غیر انتفاعی در معابر شلوغ و کم عرض دایر شده بنابراین سرویس مدارس و خانواده ها حین رساندن دانش آموز به مدرسه و بازگرداندن آنها، به علت نبود محلی برای پارک خودرو مجبور به پارک دوبله و سوبله و ایجاد راه بندان در جلوی مدارس هستند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: بنابراین طبق تصمیم شورای آموزش و پرورش از این پس مجوز راه اندازی مدارس غیرانتفاعی در معابر اصلی، کم عرض و پرترافیک داده نمی شود و متقاضیان ایجاد این قبیل مدارس مکلف به دریافت استعلام ترافیکی هستند.
سرهنگ جمالی گفت: در برخی از معابر کم عرض شامل خیابان پاستور، میرزاده عشقی، پیچ زندان و بعثت حدود چهار تا هشت مدرسه غیر انتفاعی راه اندازی شده و بیشترین میزان گره های ترافیکی صبح و ظهر هنگام نیز مربوط به این معابر است.
وی اظهار داشت: ابتدای سالتحصیلی تاکنون چندین مورد سانحه برخورد خودرو با عابر در معابر درون شهری همدان گزارش شده که این سوانح جرحی و میزان جراحت ها نیز جزئی بوده است.
مرگ عابر زیر چرخ های کامیون
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: وجود مشکلات و گره های ترافیکی در شهر همدان بارها منجر به تصادفات منجر به وفت و یا جرح شده و خانواده های زیادی را نیز داغدار کرده است.
وی گفت: حتی صبح امروز نیز یک مرد میانسال حین عبور عرضی از بلوار ارتش زیر چرخ های کامیون قرار گرفت و جان خود را از دست داد که در این سانحه عابر ۱۰۰ درصد مقصر شناخته شد.
سرهنگ جمالی افزود: با توجه به بالا بودن امار عابران متوفی در بلوار ارتش نسبت به نصب نرده در وسط بلوار و پیش بینی پل عابر پیاده برای تردد رهگذران اقدام شده است.
وی اضافه کرد: اما برخی افراد به جای استفاده از پل عابر پیاده از نرده های وسط بلوار برای عبور عرضی از این مسیر پُر ترافیک و حادثه خیز استفاده می کنند.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: این مرد میانسال نیز بعد از بالا رفتن از نرده وسط بلوار، هنگام پریدن به سمت پایین به علت از دست دادن تعادل به داخل خیابان پرت شده و زیر کامیون قرار می گیرد.
نظر شما